Klacht Media Markt: Mediamarkt Ekkersrijt - Klantenservice 0.0 en logica 0.0

Nickster0412

Vanwege diverse verhalen die ik hier al tegen kom en verder op het internet, heb ik besloten om alvast preventief hier mijn klacht op te delen, in de hoop een passende oplossing te krijgen.

Mijn ouders en ik zijn gisteren bij de Mediamarkt in Ekkersrijt geweest om een nieuwe koptelefoon te halen, om geluid van de tv te beluisteren. Hiervoor hebben we besloten om de nieuwste Sony noisecancelling hoofdtelefoon te halen van €375,-, wat een behoorlijke prijzige koptelefoon is. Eenmaal thuis hebben we de koptelefoon aangezet om te kijken of we deze konden verbinden met de televisie, maar dit ging helaas niet. Wij zijn vervolgens terug naar de winkel gegaan om wat uitleg te vragen en dit werd prima gegeven. Echter, eenmaal thuis weer aangekomen deed de koptelefoon het alsnog niet. Helaas hebben we toen besloten om de koptelefoon terug te brengen naar de Mediamarkt in Ekkersrijt. Wij hadden ons verhaal uitgelegd en de medewerker ging even naar achteren toe om het te overleggen. Toen ze terug kwam, vroeg ze aan ons of we een nieuwe koptelefoon wilde en zeiden hierop nee, met als reden dat het niet zou werken om een nieuwe te kopen omdat dan maar de vraag was of hij het op de tv zou doen. Nadat wij de vraag beantwoord hadden, begon ze te vertellen dat ze de koptelefoon niet terug kon nemen omdat het om een hygiëneproduct zou gaan. We stonden vervolgens met onze mond vol tanden want wisten niet goed hoe we hierop moesten reageren en werden eigenlijk gedwongen om onze miskoop van €400,- (en niet voor oordopjes van een tientje) maar voor lief te nemen, alsof het geen probleem voor ons zou zijn. Ze vertelde dat waarschijnlijk de bluetooth van de televisie niet goed zou werken, wat uiteraard een mogelijkheid zou zijn, maar wat wij van te voren niet hebben kunnen bepalen. Vervolgens begon ik te vragen waarom ze dan als eerste vroeg of we een nieuwe koptelefoon wilde uitzoeken, terwijl ze toch al wist dat ze hem niet terug mocht nemen, maar hier antwoordde ze meerdere malen op 'omdat ze onze planning wilde weten'. Vanwege het enorm onduidelijke antwoord bleven we hierop doorvragen maar raakte zij boos en geïrriteerd, maar wij net zo goed omdat we geen fatsoenlijk antwoord van haar kregen. Omdat ze niet in discussie wilde gaan over haar eigen antwoorden, heeft ze de koptelefoon ter reparatie retour genomen, maar ze wist al te vertellen dat hij toch terug zou komen zonder enige reparatie en dat we het daar maar mee moesten doen.

Mijn geld terug voor mijn koptelefoon.

Aanvullend wil ik hier aan toevoegen dat het verhaaltje 'hygiene product' nergens op slaat. Als het zou gaan om oordopjes, of een in-ear koptelefoon, dan kan ik het verhaal hygiene aankoop volledig begrijpen. Echter, dit is een koptelefoon die over het oor valt en op het hoofd zet. Er zijn toch ook demo toestellen die iedereen op zet, worden deze ook per klant gedesinfecteerd? En mag een telefoon ook niet retour dan, omdat deze tegen het oor aan gehouden wordt en dus ook een hygiene product is?