Opgelost door Media Markt: MediaMarkt enschede retour oordopjes

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 268530
Gebruiker
Dkeek
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Na het kopen van een setje Philips oordopjes bij de media markt Enschede bleken ze niet in mijn oren te passen. Verder ongebruikt heb ik ze terug in het doosje gestopt. Toen ik bij de servicedesk kwam haalde de medewerker de oordopjes uit het doosje en bekeek ze. Hij zij dat hij kon ziet dat ik ze had gedragen. Toen ik hem vroeg waaraan hij dat kon zien begon hij er omheen te draaien en zij hij dat ze mochten worden geruild omdat het een hygiëne product was en dat er slechte retour regelingen waren met de fabrikant. Bij het aankopen wat dit nergens vermeld. Ook staat op hun website duidelijk vermeld gratis retouren en 14 dagen bedenkt tijd.

De oplossing

Geld terug of andere

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

2 reacties

  1. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor het melden van uw klacht.

    Wij hebben zojuist geprobeerd u telefonisch te bereiken, helaas missen wij 1 cijfer. Wij vinden het vervelend om te horen dat uw Philips oordopjes niet passen.

    Graag geven wij u enige uitleg over het retourneren van een product. De Nederlandse wet stelt Koop is Koop. Dat houdt in dat zodra u een product koopt, dat het product wettelijk van u is. Om u in de gelegenheid te stellen een product te retourneren, hebben de meeste winkeliers retourvoorwaarden opgesteld. MediaMarkt heeft in haar retourvoorwaarden opgenomen dat producten teruggebracht kunnen worden mits deze ongeopend, onbeschadigd en ongebruikt in de originele verpakking zitten. Aangezien u de oordopjes geopend en getest heeft voldoen deze niet aan de retourvoorwaarden en kunnen deze dus niet retour.

    Ondanks dat de oordopjes niet retour kunnen, hebben wij zojuist contact opgenomen met MediaMarkt Enschede om uw klacht te bespreken. MediaMarkt Enschede heeft aangegeven dat u langs kunt komen met uw product en kunt vragen naar Jeroen Ring. Jeroen Ring zal u product beoordelen om te kijken of ze een uitzondering kunnen maken. Hij is morgen aanwezig van 12:00 uur tot 21:00 uur en op de zaterdag de hele dag.

    Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. K. Saini
    MediaMarkt Nederland


  2. Auteur
    Dkeek
    Datum
    Dag Mw. K. Saini,

    Fijn om te horen dat mijn klacht seriuus wordt genomen. Sorry dat mijn nummer niet compleet was ik zal het direct even verandert.

    Met vriendelijke groet,
    D. Keekstra

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Dkeek
Datum
Uiteindelijke oplossing
Ik mocht ruilen of kreeg mijn geld terug.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen