Klacht Media Markt: Mediamarkt is zeer laks bij afhandeling van ernstige klacht: €700,- betaald en niets ontvangen

Klachtnummer
# 267845
Gebruiker
RVB1
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Online bij Mediamarkt een koelkast en diepvries besteld op 25 juni jl. Volgens PostNL de vervoerder van Mediamarkt is de koelkast op 4 juli jl. bij ons afgeleverd. Dit is niet het geval. Op 4 juli meteen contact opgenomen met de klantenservice van Meduamarkt. Gedurende de afgelopen 2 weken hebben steeds van diverse medewerkers te horen gekregen dat de klacht in behandeling is en er binnen 2 werkdagen een oplossing zal zijn. Dit is nog steeds niet het geval. Mediamarkt heeft wel al 3,5 week onze betaling en wij hebben nog steeds geen producten ontvangen. Mediamarkt blijft in gebreke qua levering en qua klachtafhandeling.
Ons geduld is op en ons vertrouwen in Mediamarkt ernstig beschadigd.

De oplossing

Wij wensen dat we de order die we 3,5 week geleden geplaatst en betaald hebben met spoed uitgeleverd wordt. Indien de producten momenteel niet op voorraad zijn, wensen wij dat we ons geld onmiddellijk terug gestort krijgen.
Daarnaast verlangen we een excuus van Mediamarkt. We zijn net verhuisd en zitten hartje zomer zonder koelkast en diepvries. Zeer teleurstellend dat Mediamarkt geen haast maakt met het oplossen van deze klacht!

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

3 reacties

  1. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor het melden van uw klacht.

    Wij vinden het vervelend te vernemen dat u de koelkast tot op heden niet heeft ontvangen. Wij hebben getracht u telefonisch te bereiken, helaas zonder succes. Om uw klacht in behandeling te nemen hebben wij uw bestelnummer nodig. Wij willen u dan ook vragen uw bestelnummer aan ons door te geven middels een reactie op dit bericht. Ook vernemen wij graag wanneer u telefonisch bereikbaar bent om uw klacht inhoudelijk te bespreken.

    In afwachting van uw reactie.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. F. Meijer
    MediaMarkt Nederland
  2. Auteur
    RVB1
    Datum
    Geachte mevrouw Meijer,

    Het betreft ordernummer 73811468.

    Wij hebben de afgelopen week wederom enkele malen contact gehad met de klantenservice van Mediamarkt. Zij geven al enkele weken aan dat er onderzoek gaande is en dat de klacht in behandeling is.

    Het is nu ruim 4 weken dat wij de koelkast en diepvries besteld hebben, wij wel betaald hebben, maar niets ontvangen hebben en wij op een muur van onbegrip, onkunde en onwil bij de klantenservice van Mediamarkt stuiten.
    Derhalve hebben wij 23 juli jl. de klantenservice via een herroepingsformulier laten weten de koop te ontbinden, de order dus te annuleren en dat wij per omgaande onze betaling twv €629,- terug gestort willen hebben. Tot op heden weer geen reactie van de klantenservice.

    Tevens hebben wij op 23 juli jl. bij Thuiswinkel waarborg, waarbij Mediamarkt is aangesloten, een klacht ingediend. Indien Mediamarkt niet binnen 7 dagen, dwz voor 30 juli as reageert, door het terugstorten van onze betaling, dan dienen wij onze klacht in bij de Geschillencommissie van Thuiswinkel waarborg. We eisen dan niet alleen ons aankoopbedrag retour, maar tevens een vergoeding voor onze tijd die wij de afgelopen weken kwijt zijn geweest met het verzoeken om klachtafhandeling door uw organisatie......en dat zijn tot onze boosheid inmiddels vele uren!

    Ik verzoek u dan ook met spoed in ons dossier/klacht te duiken (u zult dan zelf zien, dat de klantenservice al weken steeds met standaardmails en niet adequaat reageert en PostNL niet over afleverbewijzen, onze handtekening of foto's van de aflevering beschikt) en per omgaande te zorgen voor terugbetaling van ons aankoopbedrag.

    U hoeft ons niet te bellen; de feiten spreken voor zich en we hebben inmiddels al heel wat Mediamarkt medewerkers aan de telefoon gehad die ons een oplossing toegezegd hebben, maar dit keer op keer niet waar maakten.

    Na 4 weken wachten en zeer veel ongemak en irritatie willen wij eindelijk de klacht afgehandeld zien en ons aankoopbedrag terug!!!
  3. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw reactie.

    Zojuist heb ik de communicatie met de klantenservice besproken en ik begrijp de frustratie volledig. Er is niet adequaat gehandeld en er zijn meerdere fouten gemaakt. Hierdoor heeft u onnodig lang gewacht op duidelijkheid en dit heeft er begrijpelijk toe geleid dat u de bestelling heeft geannuleerd. Wij zullen uw klacht doornemen met de betreffende medewerkers en hen aanspreken op de gemaakte fouten.

    Betreffende uw uitbetaling, deze is inmiddels aangemaakt en zal naar verwachting woensdag of donderdag maar uiterlijk vrijdag op uw rekening staan.

    Onze excuses voor het ongemak.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. F. Meijer
    MediaMarkt Nederland

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen