Opgelost door Media Markt: MediaMarkt kom je wettelijke verplichting snel na!

sad Opgelost
MH3661

Op 4 mei jl koop ik bij MediaMarkt Online een BAUKNECHT WA ECO 9181. Deze wordt op 5/5 bezorgd en volgens instructie draai ik eerst een 95° was met een beetje waspoeder. Er verschijnt foutcode F24 dat uiteindelijk resulteert in dat ik zelf (om het proces sneller te krijgen) een monteur via Bauwknecht regel. Die constateert dat het benodigde onderdeel ‘ergens’ in een magazijn ligt. Verder is men vaag over de totale wachttijd en reparatie.
Na verschillende gesprekken met zowel MediaMarkt als Bauwknecht besluit ik 15/5 om MediaMarkt de machine te laten ophalen. Hoewel er eerst wordt geschreven dat ze vanaf donderdag 17 mei komen, krijg ik enkele uren later een bericht als de machine zeep bevat dat er dan niet kan worden omgeruild. Het moet werkelijk niet gekker worden!!

Na wederom een telefoongesprek wordt nu toegezegd dat een expert moet bepalen of een retour opdracht kan worden aangemaakt omdat ik volgens instructie de machine met zeep heb gedraaid en mogelijk nog waterresten aanwezig zijn, waardoor de ophaaldienst de machine kan weigeren mee te nemen.

Zeer stellig word beloofd dat ik 16/5 hierover telefonisch zou worden benaderd. Omdat ik om 5:00 op moet, hoop ik dat ze voor 21:00 bellen!

MediaMarkt heeft een ondeugdelijk product geleverd en moeten de verantwoording nemen die ze wettelijk verplicht zijn!
De wasmachine moet zo snel mogelijk worden opgehaald en mijn geld teruggestort. Tevens een goede oplossing voor de beschadiging van mijn vloer door de bezorgers van PostNL@Extra.nl.
Overigens ga ik richting 14 dgn waarin ik geen was kan doen, maar daar heeft niemand het over.
Veel telefonische excuses, maar geen enkele Aktie!

MH3661

De reactie via mail van MediaMarkt op 17 mei jl: "We zijn je niet vergeten! Ik heb navraag gedaan en ik wacht nog op een reactie. Ik kom zo snel mogelijk bij je terug."

Heb verder helemaal NIETS meer van ze gehoord. Wel service, geen service wordt spannend wat de uitkomst wordt.

Media Markt
    Geachte meneer, mevrouw,

Bedankt voor het melden van uw klacht.

Wij vinden het vervelend om te vernemen dat uw wasmachine een defect vertoont.

Wij zullen vandaag telefonisch contact met u opnemen om uw klacht inhoudelijk te bespreken en indien mogelijk een passende oplossing aan te bieden.

Hopende u hiermee voor nu voldoende geinformeerd te hebben.

N. Meijer
    MediaMarkt Nederland
    MH3661

MediaMarkt heeft geregeld dat het apparaat is opgehaald en tevens heb ik het aankoopbedrag retour. Super! !

Blijven er nog 2 dingen open. Gaat MediaMarkt mij compenseren voor de geleden schade?

Kosten die ik heb moeten maken om mijn was schoon te krijgen. En schade aan de kurkvloer in de gang die door de bezorgers van S&N Logistics (vervoerder van PostNL Extra@Home, de bezorgdienst die MediaMarkt gebruikt voor online aankopen) is gemaakt tijdens de bezorging van de wasmachine.

Ik hoop dat iedereen z’n verantwoordelijkheid neemt.

Media Markt
    Geachte meneer, mevrouw,

Bedankt voor uw reactie.

Wij hebben zojuist geprobeerd telefonisch contact met u op te nemen, helaas zonder succes.

Via deze weg willen wij u daarom informeren dat uw klacht bij ons in behandeling is en wij hierover zo snel mogelijk contact met u op zullen nemen.

Hopende u hiermee voor nu voldoende geïnformeerd te hebben.

N. Meijer
    MediaMarkt Nederland

Geachte N. Meijer,

Alle medewerkers van MediaMarkt die ik inmiddels heb gesproken is verteld dat ik 2 weken op vakantie zou gaan. Misschien een puntje van verbetering om de communicatie af te stemmen i.p.v. van de klant te zeggen dat ze niet thuis was?? Voor het schadebedrag genoemd in mijn aangetekende brief naar het hoofdkantoor van 22 mei jl is een cadeaukaart aangeboden. Beetje jammer dat dit niet in contanten wordt overgemaakt op mijn rekening. Uiteraard stel ik wel op prijs dat mijn klacht is afgehandeld.

MH3661
Uiteindelijke oplossing Een cadeaukaart voor het schadebedrag te besteden bij MediaMarkt. Voordeel is dus voor MediaMarkt en niet voor de klant naar mijn mening.