Klacht Media Markt: Mediamarkt neemt geen defect product retour bij koop op afstand binnen de bedenktijd

Klachtnummer
# 392384
Gebruiker
M.G. Bauwens
Datum
0 reacties

Details

Klacht

Op 30 augustus jl heb ik bij Mediamarkt in de webshop een Lenovo laptop besteld. deze is zaterdag 31 augustus geleverd.

Tijdens de zichtperiode bleek dat de SD kaartlezer defect was. Ik heb op 15 september een retouraanvraag ingediend met de optie "geld terug" daar "omruilen" niet kon omdat het model uitverkocht was. Tijdens het invullen van de retouraanvraag is ook nergen naar voren gekomen dat de laptop niet retour kon maar gerepareerd zou worden.

De retouraanvraag werd netjes gehonoreerd en ik heb de laptop uiteindelijk dezelfde dag nog teruggestuurd. Dinsdag 17 september is het pakket in Goes in ontvangst genomen.

Aangezien ik zaterdag 21 september nog geen bevestiging van MM had gekregen ben ik maar eens om info gaan vragen via Messenger. Zondag 22 september kreeg ik antwoord. De laptop was ter reparatie aangeboden bij Lenovo. Dat hadden ze mij niet laten weten en dat was ook niet conform de retouraanvraag.

Er werd aangegeven dat de laptop tijdens de zichtperiode alleen aangezet mocht worden en niet geïnstalleerd. Wat een onzin, hoe moet ik dan bepalen of de laptop mij bevalt? Bovendien is dat ook nooit een reden om een retour in de zichtperiode te weigeren.

Ook werd aangevoerd dat defecten binnen 2 weken gemeld dienden te worden. Onzin weer, staat nergens in de voorwaarden.

Omdat ik zondag met Messenger niets heb bereikt heb ik maar een mail gestuurd met het verzoek om terugbetaling. Behoudens een ontvangstbevestiging is het tot nu toe stil gebleven.

Ik blijf er dan ook bij, ik wil dat MM de laptop terug neemt en mij het aankoop bedrag terug betaald.

De wettelijke regels voor koop op afstand kunt u vinden op www.consuwijzer.nl

Gewenste oplossing

Laptop terugnemen en betaling terug storten

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen