Klacht Media Markt: Mediamarkt reageert niet op klacht

katja1969

De Lenovo laptop die mijn zoon 3 maanden geleden gekocht had is zonder verklaarbare oorzaak onzerzijds kapot gegaan: het scherm vertoont barst van binnen, van buiten geen schade. Omdat dit volgens Mediamarkt niet onder de garantie valt heb ik de laptop ongerepareerd retour besteld (de reparatiekosten meer dan de helft van nieuwe laptop). Na nog een week wachten nog steeds geen laptop retour. Herhaaldelijk gebeld, klachtenformulier op de website: mediamarkt zwijgt in alle talen en kan niet zeggen wanneer de ongerepareerde(!) laptop retour komt!

Direct de laptop retour en een gesprek waarin de Mediamarkt ons tegemoet komt met de geleden schade (zo is de laptop nu al 3 weken 'onderweg') en een oplossing voor het scherm omdat de foto op de prijsopgave absoluut geen bewijs is dat het scherm kapot is door vallen en of stoten. Hierover graag zo spoedig mogelijk contact.

Geachte heer-mevrouw

Bedankt voor het melden van uw klacht.

Wij vinden het vervelend te vernemen dat de laptop van uw zoon defect is geraakt. Om na te gaan wat er precies aan de hand is en wat we voor u kunnen betekenen willen wij u vragen een referentie van de reparatie door te sturen. Ook vernemen wij graag van u bij welke vestiging u de laptop heeft aangeboden voor reparatie.

In afwachting van uw reactie.

katja1969
    referentie reparatie is 20415478 en de vestiging is Amsterdam Centrum.

Bedankt voor uw reactie.

Wij hebben de opdracht bekeken en contact opgenomen met het service centrum om na te gaan waar de laptop zich momenteel bevindt. De laptop is gisteren retour gezonden aan het distributie centrum. Zodra uw laptop bij het distributie centrum is gekomen wordt hij direct doorgestuurd aan MediaMarkt Amsterdam Centrum.

Betreffende de bewijslast hebben ze aangegeven dat deze inderdaad niet overduidelijk is. Ze kunnen betere foto's maken echter dient de laptop dan wel opnieuw opgestuurd te worden naar het geautoriseerde service centrum.

katja1969
    Ik ben niet tevreden! Graag wil ik antwoord op de vraag waarom de laptop niet direct retour is gestuurd zoals ik een week geleden heb afgesproken? Dit heb ik ook zwart op wit in mijn email. Alvast bedankt voor uw antwoord.
    katja1969
    weer geen reactie net gebeld met mediamarkt maar de multinational heeft niet eens gezorgd voor voldoende personeel want er wordt niet eens telefoon opgenomen tijdens openingstijden

Bedankt voor uw reactie.

Wij vinden het vervelend te vernemen dat u niet tevreden bent. Wij hebben het geautoriseerde service centrum gevraagd waarom de laptop niet direct retour is gestuurd. Ze hebben aangegeven 2 keer per week producten te versturen, dit is dus de reden dat de laptop niet direct is verzonden.

Verder is het hoofdkantoor van MediaMarkt inderdaad niet bereikbaar in het weekend. Uiteraard is onze klantenservice wel bereikbaar in de weekenden.

beste mevrouw Meijer

Zowel de telefonische klantenservice als het filiaal was zaterdag niet telefonisch bereikbaar helaas!. Ik heb het dus niet over het hoofdkantoor, dat had ik ook niet geschreven.

Verder verbaast het mij dat de laptop nog steeds niet retour is, zelfs al wordt er maar 2 x per week verstuurd (wat op zich al schandalig is natuurlijk voor zo een groot bedrijf), het is nu 25 april en ik heb op 14 april afgesproken dat de laptop retour komt. Kunt u nogmaals navragen waar de laptop blijft?

U mag ook gewoon het geld teruggeven wat wij hebben neergelegd voor de laptop 3 maanden geleden als dat een stuk sneller gaat. We hebben hem nodig en ervoor betaald.

Alvast bedankt voor uw antwoord, met vriendelijke groet,

Bedankt voor uw reactie.

De laptop wordt inderdaad niet zo snel retour gestuurd als normaal, waarom dit precies het geval is weten wij helaas niet. Inmiddels is de laptop ontvangen op het distributiecentrum en zal deze zo spoedig mogelijk aan de vestiging geretourneerd worden. Zodra de laptop bij de vestiging is zult u hier over geinformeerd worden.

Betreffende het niet bereikbaar zijn weten wij niet precies hoe dit mogelijk is. Onze klantenservice is het gehele weekend gewoon aanwezig en bereikbaar geweest. Heeft u het juiste nummer gebeld?

Beste mevrouw Meijer

Ik verwacht nu een concreet antwoord op mijn heldere vraag: vanaf welke datum kan ik de laptop eindelijk ophalen?

En kunt u nog antwoord geven op mijn volgende vraag: ik wil de verkoop ontbinden. Want uw bedrijf repareert het product niet terwijl dit onder de garantie valt. Product is minder dan 2 maanden oud! Op de bewijslast van uw bedrijf is niet duidelijk geworden dat het onze schuld is dat het scherm het niet meer doet, dat geeft u zelf toe. Het is eerder aannemelijk dat er iets in de productie niet goed heeft gezeten omdat het scherm binnen 2 maanden zonder zichtbare schade aan de buitenkant kapot is gegaan.

Vervolgens komt het (ongerepareerde) product niet eens binnen een redelijke termijn retour.

Dus wij willen graag ons geld terug, kunt u dit voor ons in orde maken?

Alvast bedankt voor uw antwoord. Met vriendelijke groet.

Geachte mevrouw,

De laptop is gisteren van het distributie centrum aan de vestiging verzonden. De verwachting is dat u de laptop deze week nog af kunt halen bij de vestiging.

Verder wordt de laptop niet gerepareerd omdat het defect is ontstaan door onheil van buitenaf. Het geautoriseerde service centrum heeft inderdaad aangegeven dat de foto's niet erg duidelijk zijn en wil dan ook graag de laptop opnieuw ontvangen om opnieuw onderzoek te doen en bewijs te leveren.

Verder is uw laptop nu iets meer dan 3 weken weg, hoewel wij begrijpen dat dit erg vervelend is is dit zeker nog een redelijke termijn.

katja1969
    De laptop is ter onderzoek aan uw reparatiebedrijf verzonden. Ruim drie weken is er de tijd genomen om een niet deugdelijk rapport op te stellen. Uw reparatiebedrijf heeft niet kunnen bewijzen dat er inderdaad sprake is van val of stootschade. Uw oplossing is om nogmaals de tijd te krijgen om dat te bewijzen? Ondertussen kunnen wij niet het produkt gebruiken waar wij voor betaald hebben! Ik zou graag service zien hier van de mediamarkt: ofwel 1. u zorgt voor een vervangend produkt. of: 2 u voert de reparatie kosteloos uit of: 3. we ontbinden de koopovereenkomst en we krijgen ons geld terug. Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd,

met vriendelijke groet, katja goosens

Bedankt voor uw reactie.

De laptop is onderzocht door een expert, deze expert heeft geconstateerd dat er schade van buitenaf is. Indien er schade van buitenaf is aan een apparaat kan deze niet meer binnen garantie herstel worden en wordt er een prijsopgave opgesteld.

U geeft aan dat er geen voldoende bewijs is gegeven om aan te tonen dat het defect is ontstaan door onheil van buitenaf echter was de laptop op dat moment al zonder herstel retour gestuurd en wat het voor het geautoriseerde service centrum niet meer mogelijk om aanvullend bewijs te leveren. Met deze reden dient de laptop opnieuw opgestuurd te worden om hen in de mogelijkheid te stellen meer bewijs te leveren.

Helaas kunnen wij u geen andere oplossing bieden.