Klacht Media Markt: MediaMarkt verkoopt een defect produkt en geeft niet thuis. Laat tijd verstrijken zonder oplossingen

Shyami

Ik heb de Onkyo Home Cinema Set HTS 9800 THX bij MediaMarkt gekocht. Dit zijn er 6 zware speakers, 1 grote spraakbox, 1 grote subwoofer (dit is een hele grote zware box) en 1 grote zware versterker. Ik krijg in 2 dagen tijd een foutcode meldcode in de display te zien van de versterker: deze code "NG LCR". Je kunt het Googlen en dan zie je dat meeste Onkyo kopers deze situatie ervaren. MediaMarkt geeft zich niet thuis.
Ik lees de handleiding. Handleiding verteld: stroomkabel eruit trekken en alle overige audiokabels eruit trekken en de Onkyo verkoper bellen. Ik bel meteen MediaMarkt over deze foutcode die alle functies van de versterker en setje geblokkeerd heeft. Wat doet MediaMarkt? Vage mailsessies zonder een oplossing met tekst als "Ik vind het vervelend dat je geen gebruik kunt maken van jouw Home Cinema Set.." Maar ze komen niet met een oplossing. De truc is om tijd te laten verstrijken en 1 mailtje per lange tijd sturen en dan weer een vage mail zonder oplossing. Steeds gebeld dan krijg je een telefoniste: "Ja ik zie dat jouw probleem steeds erover is gebeld.. We gaan er vaart achter zetten" Met deze teksten krijg je geen gehoor meer van MediaMarkt om met deze truc mijn 1000 euro op te strijken terwijl ik met een defecte geblokkeerde versterker/ setje zit! Ik betaal dus 1000 euro voor een niet-werkend product. Ik heb uiteindelijk mijn geld en het product retour aangevraagd via de mail en in de telefoon omdat mijn motivatie en vreugde weg is door de duidelijke intenties van MediaMarkt. Geen gehoor en nonstop zwijgen. Zwijgen is de truc wat MediaMarkt doet. Welkom in 2019. Getekend, heer Shyami.

Ik wil mijn geld terug. Heb geen hoop meer dat ik een goedwerkend product zal krijgen. Bang dat de blokkade met foute meldcode weer terug kan komen. Het is een fabrieksfout/systeemfout zonder een oplossing.