Klacht Media Markt: Mediamarkt verkoopt een Produkt met een reeds bekend mankement

A.J. Bruinse

Een maand geleden een nieuwe IPhone 6s gekocht bij Mediamarkt. Nu is de accu niet goed en moet deze vervangen worden. Toen ik de IPhone kocht had Apple al een maand daarvoor een aktie gestart van de betreffende serie om de accu te vervangen. Nu heb ik een paar weken geen telefoon en moet ik een nieuwe screenprotecter kopen omdat deze verwijdert wordt bij de reparatie. Mediamarkt wil die niet vergoeden.

Vergoeding van de nieuwe screenprotecter en compensatie van de overlast.

Media Markt

Bedankt voor het melden van uw klacht.

Zoals telefonisch besproken vinden wij het vervelend te vernemen dat uw toestel defect is. Uiteraard heeft u recht op een goed werkend toestel en dient Media Markt de iPhone dus te herstellen. Echter dient u Media Markt dan wel in de gelegenheid te stellen om herstel uit te voeren. Wij kunnen u dus ook geen compensatie aanbieden voor de tijd dat uw toestel bij het geautoriseerde service centrum is voor herstel. Uw iPhone zal zo snel mogelijk hersteld en geretourneerd worden.

Verder is Media Markt voor accessoires zoals een screenprotector niet verantwoordelijk. Er kan zoals aangegeven helaas niet van Media Markt verwacht worden dat wij bij herstel een nieuwe screenprotector plaatsen. Desondanks gaat Media Markt Alphen aan den Rijn toch een nieuwe screenprotector plaatsen zodra uw iPhone herstel is.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Mw. F. Meijer
    Media Markt Nederland
    A.J. Bruinse
    Hartelijk dank mevrouw Meyer voor u reactie, ook bedankt voor het vervangen van de screenprotecter op kosten van Mediamarkt. Blijft open de vraag waarom Mediamarkt een telefoon verkoopt waarvan een Apple aktie loopt om de accu te vervangen.
    Media Markt
    Geachte heer,

Bedankt voor uw reactie.

Wij hebben navraag gedaan bij Apple, hieruit is gebleken dat niet alle toestellen uit deze serie last krijgen van deze problemen maar alleen enkele toestellen. Bij de toestellen waar deze problemen ontstaan kan de eerste 3 jaar na aanschaf de accu vervangen worden. Dit is de reden dat de toestellen wel gewoon verkocht worden.

Wij hopen u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Mw. F. Meijer
    Media Markt Nederland

Ook een klacht indienen over Media Markt?