Klacht Media Markt: Mediamarkt voor ons nooit meer!

Carolina

Donderdag 29 januari in het filiaal Beijerlandselaan 2 stuks Bose Soundtouch 20 gekocht. Thuis gekomen vonden we het geluid niet mooi dus besloten om deze terug te brengen en om te ruilen voor 1 Bose Soudtouch 30. We werden geholpen door een aardige jongeman en, alhoewel de doos geopend was geweest, mochten we hem omruilen. Echter ook het geluid van de Bose Soundtouch 30 was niet wat we ervan verwachtte. Op 1 februari weer terug naar de winkel na een uur in de rij gestaan te hebben kregen we te horen dat Mediamarkt het product niet terug kon nemen omdat het geopend was. Onze verbazing was groot waarom in het 1e geval was ons artikel teruggenomen en kregen we gisteren te horen dat het artikel niet teruggenomen werd. Hier is sprake van willekeur. Waarom zie je pas nadat je een product gekocht hebt op de bon staan dat geopende artikelen niet terug worden genomen en als je hetzelfde art. had gekocht in de webshop het wel retour gestuurd kan worden. We voelen ons heel slecht behandeld!

We zouden het netjes vinden als we ons geld terug krijgen.

Media Markt
    Beste heer/mevrouw, Hartelijk dank voor het melden van uw klacht. Wij zullen uw klacht zo spoedig mogelijk in behandeling nemen. Met vriendelijke groet,
    Mw. I. Simons
    Klantenservice Media Markt Nederland
    Carolina
    Tot op heden nog geen reactie gehad op mijn klacht. De reactietermijn is bijna verlopen en ik vraag me af wanneer ik iets terug hoor.
    Media Markt
    Beste mevrouw Bijl,Allereerst onze oprechte excuses voor het uitblijven van een reactie.Graag wil ik u enige toelichting geven hoe een retour/omruil procedure is opgebouwd.Bij elke consumenten aankoop in een winkel stelt de wet; koop is koop. Zodra u een product heeft afgerekend is het product dus wettelijk van u.
    Om de consument in de gelegenheid te stellen een product te retourneren hebben (de meeste) winkeliers een algemene voorwaarden opgesteld met een retour/omruil voorwaarde. Deze voorwaarden zijn niet verplicht en de winkelier mag zelf de uitzonderingen en regels bepalen.
    Het is raadzaam van te voren de algemene voorwaarden van de winkelier door te nemen.
    Wanneer u een product koopt op afstand (webshop) gaat u niet naar een echte winkel. In de wet staat dat u bij een koop op afstand recht heeft op een zichttermijn waarin u het product thuis kunt bekijken en de handleiding kunt raadplegen.
    Bij de aankoop van een product in de winkel kunt u het artikel direct bezichtigen, bij een verkoper kunt u informatie opvragen over het product.Consuwijzer heeft over dit onderwerp een artikel geplaatst, deze kunt u nalezen via https://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstandInmiddels hebben wij contact opgenomen met Media Markt Beijerlandselaan en hebben wij uw klacht samen doorlopen.Media Markt Beijerlandselaan neemt uw klacht verder in behandeling en zal op korte termijn een inhoudelijke reactie geven.Mocht u verder vragen of opmerkingen hebben dan verneem ik dit graag.Met vriendelijke groet,
    Mw. I. Simons
    Klantenservice Media Markt Nederland

Ook een klacht indienen over Media Markt?