Opgelost door Media Markt: Mediamarkt weigert het terugnemen van een door mij gekochte Macbook.

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 306588
Gebruiker
Annetxxx
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Mediamarkt wil mijn aangekochte product niet retour nemen omdat volgens hen het niet bij Mediamarkt gekocht is. Ik heb een Macbook Pro 13" bij Mediamarkt gekocht en besloot om toch een 15" te nemen en stuurde daarom de 13" terug. Volgens Mediamarkt is het serienummer daarvan bij hen niet bekend en daarom nemen ze 'm niet terug. Ik heb een factuur, een bankafschrijving, etc. maar er zit geen beweging bij Mediamarkt. Ofschoon de bewijslast bij de leverancier ligt en niet bij mij als consument trekt Mediamarkt zijn handen hiervan af. En laat mij dus in de kou staan.

De oplossing

Ik wil graag dat Mediamarkt de Macbook terugneemt en het aankoopbedrag aan mij retourneert.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

3 reacties

  1. Auteur
    Annetxxx
    Datum
    Ondertussen, na drie weken, nog steeds niets opgeschoten. In totaal 9x met de klantenservice van MediaMarkt gesproken. Zeer begripvolle en vriendelijke klantenservice. Maar niemand met enige bevoegdheid of mandaat die mij te woord staat. Hierdoor moet ik iedere keer opnieuw bij een andere medewerker mijn verhaal doen en loopt het gesprek als volgt: ik introduceer het hele incident opnieuw, medewerker leest mee in het dossier. “Goh, dit is inderdaad héél vreemd. Ja, dit moet echt opgelost worden. Dit kan niet kloppen. Ik zet u even in de wacht en overleg met de backoffice.” Na overleg steevast: “De backoffice zegt dat het serienummer niet klopt en dat dit niet bij MM is gekocht. En dat er niets aan te doen is.”

    • MM weigert om met mij in gesprek te gaan • MM weigert om bewijsvoering te leveren • MM weigert na te denken over oorzaken (foutje in de administratie?) • MM weigert om naar de menselijke kant te kijken (welke reden zou ik kunnen hebben om iets te sturen wat ik niet bij hen gekocht heb?)

    Ik concludeer dat MediaMarkt geen enkele verantwoordelijkheid voor dit probleem voelt en niet van zins is om dit probleem op te lossen.
  2. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte mevrouw,

    Bedankt voor het melden van uw klacht.

    Wij vinden het vervelend om te vernemen dat het retourneren van het door u aangeschafte product niet naar wens is verlopen. Onze excuses hiervoor.

    Inmiddels hebben wij contact met u opgenomen, uw klacht inhoudelijk besproken en u een passende oplossing aangeboden.

    Graag vernemen wij van u over de afhandeling.

    Met vriendelijke groet,

    N. Meijer
    MediaMarkt Nederland.
  3. Auteur
    Annetxxx
    Datum
    Inmiddels heeft MediaMarkt toegegeven dat het probleem bij hen lag. De Macbook is geaccepteerd en het aankoopbedrag is op mijn rekening gestort. Daarmee kan deze klacht gesloten worden.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Annetxxx
Datum
Uiteindelijke oplossing
Zie boven.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over Media Markt?