Klacht Media Markt: Mediamarkt weigert wasmachine op gewenste plaats te zetten en verklaart trap als gevarenzone.

Klachtnummer
# 254051
Gebruiker
Erik
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Ik heb een wasdroger en wasmachine
besteld, deze zou volgens het bestelproces in één keer geleverd worden. Toen ik
zag dat de droger eerder geleverd ging worden, heb ik gelijk aan de bel
getrokken, gebeld en gemaild, alleen de medewerkers snappen niet dat wanneer in
het bestelproces is aangegeven dat alles in 1 keer geleverd wordt, dit ook zo
zou moeten, want anders zou ik 2 dagen vrij moeten pakken. Affijn een
klantenservice die het niet wil snappen, en komt de wasdroger eerder. Daarbij
hebben ze met de steekwagen eerst mijn voordeur beschadigd en zeggen ze dat
alle schade die ontstaat bij het naar boven brengen van de wasdroger voor mijn
rekening komt. Hallo Mediamarkt, ik ben toch niet gek ! Uiteindelijk mee moeten
helpen en de droger staat op zijn plek en weg waren ze, van waterpas zetten
hebben ze blijkbaar nooit gehoord, en de rotzooi opruimen ook niet, alleen
sorry kwam er uit. Een week later weer vrij moeten pakken om de wasmachine in
ontvangst te nemen, maar wat schetst mijn verbazing. Er kwamen een gezette man,
meer van het bier zuipen, en een tenger mannetje die volgens mij niet eens in
zijn eentje een monitor kan tillen. En je raadt het al, ze zeggen dat de
wasmachine te zwaar is. Ja ammehoela, elke waswachine weegt ongeveer 100kilo.
Echter in het systeem zetten ze dat de trap te smal is. Ja te smal mensen en de
wasdroger met precies dezelfde afmeting die ging een week eerder wel ruim er
doorheen. Misschien denken ze dat mijn trap gekrompen is. Overigens voldoet
mijn trap aan het bouwbesluit. Die buitenlanders van postnl moeten ze toch
beter screenen. Nu zegt Mediamarkt dat ze die wasmachine niet boven willen
brengen, omdat de situatie te gevaarlijk is. Te gevaarlijk, mediamarkt ? Ze
verzinnen ook van alles. Ik had gevraagd om een paar sterke mannen, maar
telefonisch mijn trap als een gevarenzone betitelen wordt wel erg gortig. Nu
komt het erop neer dat Mediamarkt geen verzoek meer wil doen bij postnl om
alsnog de wasmachine boven te brengen, omdat ze het een gevaarlijke situatie
vinden. Kan het nog gekker Mediamarkt? Nu gaan ze de wasdroger weer ophalen,
omdat Mediamarkt de wasmachine niet boven wil brengen, helemaal absurd.

De oplossing

Ik wil dat alle bestelde apparatuur geleverd wordt,
door een ander bedrijf dan postnl, op de plaats die ik wens, de schade aan de
voordeur hersteld wordt, en de vrije dagen die ik heb moeten nemen
gecompenseerd.

Wanneer
niet mogelijk de bestelde wasmachine en wasdroger op de gewenste plaats te
zetten, een kortingscode met dezelfde korting om een andere wasmachine/droger
te bestellen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

3 reacties

  1. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor het melden van uw klacht.

    Wij vinden het vervelend te vernemen dat de levering van uw wasmachine en droger niet goed is verlopen. Wij hebben getracht u telefonisch te bereiken, helaas zonder succes. Graag vernemen wij van u wanneer u telefonisch bereikbaar bent om uw klacht inhoudelijk te bespreken en toe zoeken naar een passende oplossing.

    In afwachting van uw reactie.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. F. Meijer
    Media Markt Nederland
  2. Auteur
    Erik
    Datum
    Mevrouw Meijer, ik had eerder per prive bericht aangegeven bellen Donderdag 16 februari tussen 10.30 en 11.30 uur. Ik wacht op uw telefoontje.
  3. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer,

    Bedankt voor uw reactie.

    Zoals telefonisch besproken vinden wij het vervelend hoe de gehele levering van uw bestelling is verlopen. Aangezien de wasmachine en de droger beide al opgehaald zijn hebben wij u het volgende aanbod gedaan. Zodra u terug bent in Nederland kunt u op de webshop een nieuwe wasmachine en droger bestellen. Zodra u deze besteld heeft willen wij u verzoeken het ordernummer door te geven. Zodra wij uw ordernummer ontvangen zorgen wij dat u alsnog de BTW korting terug betaald krijgt. Daarnaast houden wij de order in de gaten om er zeker van te zijn dat zowel de droger als de wasmachine boven neergezet worden.

    Wat betreft de schade hebben wij u verzocht nog een aantal foto's te versturen en een offerte op te laten maken voor herstel van de schade. Dit kan uiteraard zodra u terug bent in Nederland. Wij zullen dan bekijken wat wij voor u kunnen betekenen voor deze schade.

    Wij hebben u hiernaast ook een cadeaukaart toegestuurd voor het ongemak. De situatie zoals deze plaats heeft gevonden zal met zowel de vervoerder als de klantenservice besproken worden aangezien deze niet correct is.

    U bent hierover ook per e-mail geinformeerd.

    Excuses voor het ongemak.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. F. Meijer
    Media Markt Nederland

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen