Klacht Media Markt: Mediamarkt wist al van softwareprobleem op de computer die mij werd verkocht

Jouke

Begin april kocht ik een Toshiba laptop bij Mediamarkt. Toen ik deze thuis aanzette liep hij direct vast. Volgens de helpdeskmedewerker kwam dit doordat de software (Macaffee) en de processor op niet goed samen werkte. Dit was een bekend probleem, hij kon dit vaststellen nog voordat hij de laptop aanzette.

Ook bij een tweede gesprek werd bevestigd dat de software en processor niet goed was: "Ja klopt, die samenwerking inderdaad, daar is men, nou in ieder geval zijn wij hier al achter gekomen dat dat gewoon niet samenwerkt".

Op de laptop zat een 'thuis meteen aan de slag' sticker, waarvoor ik 19 euro extra betaalde. Toch wist Mediamarkt al dat de software en processor niet goed samenwerkte? "Ja ja, ook destijds inderdaad," antwoordde de servicedesk.

Volgens mij word ik hier voor de gek gehouden: Mediamarkt weet al dat er een probleem is met de computer op het moment dat ik hem koop, zegt hier niets over, en laat mij 19 euro extra betalen voor een 'direct aan de slag' sticker.

Ontbinding koopovereenkomst; als ik geweten had van dit software probleem had ik de laptop niet gekocht. De laptop staat al bij Mediamarkt, nu zou ik graag mijn geld (418 euro) nog terug krijgen.

Aanvullende informatie: Ik kocht de laptop bij Mediamarkt Utrecht, Gildenkwartier 181, en had al contact met Ginny van de Meeberg.

Media Markt
    Geachte heer de Baar, Bedankt voor het melden van uw klacht. Om uw klacht in behandeling te kunnen nemen willen we graag weten bij welke vestiging (plaats) u de laptop heeft gekocht? Zodra u de aanvullende informatie heeft doorgegeven wordt uw klacht bij de betreffende vestiging voorgelegd en in behandeling genomen. Ik verneem graag van u. Met vriendelijke groet,
    Mw. F. Zandhuis
    Jouke
    Mijn excuses, ik had mijn reactie als aanvullende informatie aan de originele klacht toegevoegd, maar begrijp nu dat ik het ook hier als reactie kan plaatsen:Ik kocht de laptop bij Mediamarkt Utrecht, Gildenkwartier 181, en had al contact met Ginny van de Meeberg.
    Media Markt
    Geachte heer de Baar, Hartelijk dank voor uw reactie. Naar aanleiding van uw aanvullende informatie hebbenwij contact opgenomen met Media Markt Utrecht. Naar aanleiding van dat contact neem ik vandaag telefonisch contact met u op op het telefoonnummer dat u hier vermeld heeft.Met vriendelijke groet, Mw. F. Zandhuis
    Jouke
    Ik ben niet meer gebeld. Morgen ben ik ook weer telefonisch bereikbaar, ook overdag.
    Media Markt
    Geachte heer de Baar, Gisteren en zojuist heb ik u gebeld op uw telefoonnummer dat bekend is op deze website, ik heb u telefonisch niet kunnen bereiken. Kunt u aangeven wanneer u morgen bereikbaar bent? Indien het juiste telefoonnummer op klachtenkompas vermeld is kunt u mij morgen bereiken tussen 9.30u-17.00u op het nummer dat vermeld staat bij uw gemiste oproepen.Ik verneem graag van u. Met vriendelijke groet, Mw. F. Zandhuis
    Jouke
    Vandaag begreep ik van de vestiging dat ik het geld niet terugkrijg.Daarna bleek echter dat de vestiging niet wist dat, op een eerder moment, een medewerker mij had verteld dat de software en processor op deze laptop niet goed samenwerken, en dat dit al bekend was toen ik de computer kocht.Verder begreep ik dat op de laptop twee virus scanners staan. Het is nog onduidelijk waarom, maar dit zou wel voor problemen kunnen zorgen.Beide zaken gaan we morgen verder uitzoeken.
    Jouke
    Ok, ik heb hier nog eens over nagedacht. Volgens u is het geld van u en de computer van mij. Volgens mij is de computer van u en het geld van mij. Ik denk dat het nog wel even kan duren voordat we hier uit gaan komen. Daarom het volgende voorstel:U kijkt de computer nog eens goed na. Daarna gaan zowel de computer als het geld naar Stichting De Tussenvoorziening in Utrecht (http://www.tussenvoorziening.nl/).Als u nadenkt over deze oplossing, kunnen we vanmiddag even bellen.
    Media Markt
    Geachte heer de Baar, Van mijn collega van Media Markt Utrecht heb ik vernomen dat er gisteren contact met u is geweest en dat zij u hebben aangegeven dat u de laptop op kunt komen halen bij de servicebalie maar dat de koop niet ontbonden kan worden. De laptop is nagekeken en functioneert conform specificaties. Uw klacht wordt verder inhoudelijk door Media Markt Utrecht afgehandeld. Ik heb uw laatste reactie aan hen voorgelegd. Ik wil u vriendelijk verzoeken zich voor de verdere afhandeling tot Media Markt Utrecht te wenden. Met vriendelijke groet, Mw. F. Zandhuis
    Jouke
    Vanmiddag was ik met hetzelfde voorstel bij Mediamarkt Utrecht. Zij zeiden dat ze me niet verder konden helpen en het door zouden sturen "naar de holding". Ik vertrouw er op dat u er onderling uitkomt wie mijn voorstel gaat behandelen!
    Media Markt
    Geachte heer de Baar, Bedankt voor uw reactie.Ik vind het vervelend om te vernemen dat u er niet uit lijkt te komen met Media Markt Utrecht. Graag wil u ik u uitleg geven wat uw rechten en plichten zijn bij een aankoop. Als koper heeft u een onderzoeksplicht. Dit betekent dat u dient te onderzoeken of het product wel geschikt is voor uw doeleinden. Zodra u het product heeft gekocht is het product van u. De wet zegt hierover duidelijk; koop = koop.Zodra u een product heeft gekocht is de leverancier (in deze Media Markt) de gehele economische levensduur verantwoordelijk voor de deugdelijkheid van uw product. Het product moet de eigenschappen bezitten die u op grond van de overeenkomst mag verwachten. Mocht uw product tijdens gebruik gebreken vertonen dan dient u ons in de gelegenheid te stellen om uw product in de eerste instantie te herstellen. Media Markt Utrecht heeft naar aanleiding van uw klacht uw notebook grondig onderzocht. Uit het onderzoek blijkt dat uw product naar behoren functioneert. Uw notebook heeft geen gebreken. Met andere woorden heeft Media Markt Utrecht geleverd waar u recht op heeft; een deugdelijk product. Met deze conclusie zien wij geen reden om de koop te ontbinden of om geld over te maken aan de stichting 'De Tussenvoorziening'.Ik hoop dat mijn uitleg u voldoende heeft geïnformeerd.Indien u nog vragen of opmerkingen heeft verneem ik graag van u.Met vriendelijke groet,
    Jouke
    Dat is jammer, het leek me een goede oplossing.U heeft me inderdaad laten weten dat de laptop "functioneert conform specificaties." Zou u mij willen laten weten wat deze specificaties zijn?U heeft mijn laptop grondig onderzocht. Zou u mij het onderzoeksverslag kunnen sturen.Ik vraag dit omdat ik anders niet kan zien of de genoemde specificaties en uw onderzoek wel betrekking hebben op de klacht die ik over de laptop had.
    Jouke
    En zou u met de vestiging kunnen afstemmen wie mijn klacht nu verder behandeld? Ik kreeg van de vestiging ook al een schriftelijke afwijzing van de door mij voorgestelde oplossing -- om een andere reden overigens dan de reden die u noemt.
    Jouke
    Tenslotte nog een reactie op uw opmerking: "Als koper heeft u een onderzoeksplicht. Dit betekent dat u dient te onderzoeken of het product wel geschikt is voor uw doeleinden. "Dit heb ik gedaan, ik heb met de verkoper besproken dat ik de laptop direct wou kunnen gebruiken. Dat kon volgens hem als ik 19 euro betaalde.De informatie die de verkoper gaf was echter onjuist. Ik kon niet meteen aan de slag, de winkel wist dit al bij de verkoop.
    Media Markt
    Geachte heer de Baar, Bedankt voor uw reactie.Ik heb Media Markt Utrecht verzocht de beschikbare documenten aan mij te overleggen. Deze neem ik met hen door waarna wij u gezamenlijke, definitieve reactie aan u richten met antwoorden op uw vragen en opmerkingen.Deze reactie vindt in de loop van volgende week plaats op klachtenkompas. Met vriendelijke groet,
    Jouke
    Beste meneer Pakvis,Zou u mij de specificaties en het onderzoeksverslag kunnen sturen?Met vriendelijke groet, Jouke
    Media Markt
    Geachte heer de Baar, Vriendelijke verzoek ik u uw e-mail adres toe te voegen in de contact gegevens van deze klacht zodat ik het verslag naar u kan doorsturen.Graag geef ik u ook enige toelichting over uw opmerking over de startklare dienst. Normaal gesproken dient u bij de eerste keer opstarten van uw laptop Windows te installeren en te configureren. De dienst 'startklaar' zorgt ervoor dat u de Windows installatie en configuratie fase niet hoeft te volgen en gelijk aan de slag kan.
    Onder "startklaar" valt niet het installeren/instellen van virusscanners en dergelijke. Dit gezien hiervoor persoonlijke gegevens en activatiecodes nodig zijn.
    Met andere woorden is de dienst waarvoor u heeft betaald naar behoren uitgevoerd.Ik zie uw reactie graag tegemoet.Met vriendelijke groet,
    Jouke
    Beste meneer Pakvis, ik heb mijn email adres toegevoegd. Met vriendelijke groet, Jouke
    Jouke
    U schrijft overigens: "Onder "startklaar" valt niet het installeren/instellen van virusscanners en dergelijke." Zou u dit verder kunnen toelichten? Op deze laptop was de virusscanner namelijk al wel geinstalleerd en ingesteld, dat was juist het probleem.
    Media Markt
    Geachte heer de Baar, Bedankt voor uw reactie.Zojuist heb ik u het onderzoeksverslag naar u verstuurd.Zoals Media Markt Utrecht u in detail heeft uitgelegd is de geïnstalleerde virusscanner een proefversie, die door de fabrikant is geïnstalleerd. Dit staat los van de 'startklaar' dienst van de Media Markt. Gezien uw product geheel volgens specificaties functioneert en gezien de dienst 'startklaar' naar behoren is uitgevoerd zien wij deze klacht als afgehandeld. Met vriendelijke groet,
    Jouke
    Er is geen voorstel.Het opgestuurde onderzoeksverslag heeft geen betrekking op mijn klacht.

Jouke

Ook een klacht indienen over Media Markt?