Klacht Media Markt: Mijn Dolce Gusto apparaat is stuk maar ik mag hem niet retourneren of ruilen

Klachtnummer
# 148589
Gebruiker
Willemijncalis
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Ik heb op 02-01-2016 een handmatig bestuurd Dolce Gusto koffiezetapparaat in de Media Markt in Almere gekocht. Op 10-01-2016 is hij problemen gaan geven. Het probleem is: Ik doe er een cupje in en dan kan ik het hendeltje heen en weer bewegen maar er komt geen water uit. Zonder cupje in de machine doet hij het wel. De ene keer werkt het niet en de andere keer wel. Hij doet het 3/4 keer wel maar 1/4 keer niet en soms hele dagen niet. Ik ben 2x bij de Media Markt (12 en 14 januari) geweest en hier deed hij het met 1 of 2 testcupjes wel. Ik heb verzocht om verder onderzoek maar dit kreeg ik niet omdat hij volgens hun goed werkte. Ik heb zelfs een filmpje laten zien waarop te zien is dat hij niet werkt maar dat is geen 'bewijs'. Ik wil mijn apparaat ruilen of geld terug want dit is niet een conform apparaat. De 2e keer dat ik in Almere mijn apparaat kwam brengen zou ik teruggebeld worden door de leidinggevende en dit is tot op heden nog niet gebeurd. Ik zit zelfs nog binnen de 14 dagen!

De oplossing

Ik wil dit apparaat ruilen voor een apparaat die goed werkt! Ik wil geen apparaat die binnen 8 dagen al problemen vertoont, dit is een niet conform product, en vertrouw ik niet. Als dit niet lukt dan wil ik mijn geld terug. Ik hoef verder geen reiskosten vergoeding maar gewoon een goed product terug. Ik ben binnen de termijn van 14 dagen dus ik heb recht op een vervangend product of in ieder geval herstel ervan. Ik wordt niet eens serieus genomen maar gewoon weggewimpeld in de winkel met: "hij doet het toch". Ik moet nu morgen voor de derde keer heen en weer rijden en heb al super veel cupjes weg kunnen gooien! Het zou geen kwaad kunnen om mij 2 doosjes te geven als vervanging voor wat jullie (bij het testen in de winkel) weggegooid hebben van mij.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

4 reacties

  1. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Beste mevrouw Calis,

    Bedankt dat u contact hebt opgenomen met Media Markt.

    We hebben uw klacht doorgezet naar de vestiging Almere. Onze collega's daar zullen contact met u opnemen om uw klacht inhoudelijk te bespreken en te kijken of er een eventuele oplossing mogelijk is voor uw klacht.

    Bedankt voor uw geduld.

    Met vriendelijke groet,

    Charlena Kastelijn
    Media Markt Nederland
  2. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Beste mevrouw Calis,

    Van de vestiging Ede vernamen we dat zij inmiddels uw klacht met u hebben opgelost.

    Bedankt voor uw geduld.

    Met vriendelijke groet,

    Charlena Kastelijn
    Media Markt Nederland
  3. Auteur
    Willemijncalis
    Datum
    Ik heb uiteindelijk het apparaat naar Ede gebracht en hier bleek dat hij wel stuk was. Hij is gerepareerd en werkt nu prima. Dit neemt niet weg dat ik dankzij een hele slechte service vanuit de mediamarkt Almere 3x heen en weer heb moeten rijden naar Almere en 2x naar Ede. Als advies is mij gegeven dat ik elke keer als het apparaat het niet doet ik het cupje moet vervangen tot hij het wel doet. Hierdoor heb ik super veel cupjes moeten weggooien. Dit kan ten minste gecompenseerd worden.
  4. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Beste mevrouw Calis,

    zoals afgesproken kunt u in het filiaal Ede een cadeaukaart ophalen, ter compensatie van de verloren cupjes.

    We hopen dat uw klacht hiermee positief is afgehandeld.

    Met vriendelijke groet,

    Charlena Kastelijn
    Media Markt Nederland

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen