Klacht Media Markt: Misleidende informatie over “Ophalen binnen 30 minuten” op MediaMarkt.nl

D.M.

Tijdens mijn nachtdienst kom ik tot een probleem dat ik mijn laptop niet kan opladen in de auto. Ik heb op internet gekeken naar producten die dit wel mogelijk kon maken. Hierop kwam ik op een product uit die ook te koop was bij Media Markt.

Mijn eerste intentie was om het product te laten bezorgen naar mijn thuisadres om mijn probleem voor mijn volgende nachtdienst te voorkomen. Echter stond op de productpagina: “Ophalen binnen 30 minuten”

Dit leek me erg sterk. Aangezien het 01:00 ‘snachts was. Ik heb me goed laten inlezen op alle site pagina’s van Media Markt waar uitgelegd stond wanneer je een product kon ophalen. Overal stond dat het product op voorraad was, je het binnen 30 minuten kan ophalen in de vestiging. Het product wat ik wilde kopen was op voorraad en er werd nogmaals aangegeven dat ik het over 30 minuten kon ophalen.

Dus had ik netjes de bestelling online betaald. Er zou een bevestingsmail binnenkomen wanneer mijn bestelling klaar zou liggen. Na een uur wachten had ik nog steeds geen mail gekregen om mijn bestelling op te halen. Wel kreeg ik een mail met mijn ordernummer.

Alsnog ben ik langs de Media Markt gegaan omdat ik in de buurt was en ik tijdens mijn nachtdienst even de tijd had om langs te gaan in vestiging Zwolle.

Eenmaal aangekomen bij de ophaalbalie is het daar donker en niemand te vinden. Er hing een briefje dat ophaalbestellingen kan worden opgehaald bij de servicebalie. Eenmaal aangekomen bij de ophaalbalie is het ook daar donker en niemand te vinden.

Het leek me al sterk dat je je bestellingen kon ophalen buiten openingstijden. Echter is dit nergens op de site te vinden behalve dat je product binnen 30 minuten op te halen is wanneer op voorraad.

Bij deze wil ik jullie verzoeken om de informatie op jullie site aan te passen. Op dit moment zijn de groene teksten bij de producten op de site (“Ophalen over 30 minuten”) misleidend. Ophalen over 30 minuten is ook echt ophalen over 30 minuten en niet pas de volgende dag wanneer jullie weer open zijn.

Alvast bedankt.

Graag verzoek ik jullie deze klacht in behandeling te nemen met als gevolg de informatie op jullie site aan te passen om soortgelijke teleurstelling te voorkomen.

Bijlagen

Ook een klacht indienen over Media Markt?