Klacht Media Markt: Misleidende kortingactie van Media Markt

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 141070
Gebruiker
Roel Struick
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Afgelopen vrijdag deel genomen aan de Black Friday actie. Vanavond het teruggave formulier ingevuld. Naar mijn mening is dit zodanig ingewikkeld gemaakt dat heel veel mensen afzien van het invullen waardoor Media Markt de korting in eigen zak houdt.
Enkele voorbeelden: 1 Er moet van een mail een pdf gemaakt worden en deze moet worden bijgevoegd. 2 Er moet van een EON code op de doos een foto worden gemaakt die ook als bijlage moet worden bijgevoegd. De EOn code was zodanig klein dat een scherpe foto moet worden gemaakt. Deze moet worden vergroot waarna de EON code nog een keer op het formulier moet worden ingevuld. Ik ben er van overtuigd dat grote groepen mensen afhaken. Dit kan ik goed inschatten omdat ik jarenlang mensen PC trainingen heb gegeven en weet hoeveel moeite veel mensen hebben met het verrichten van deze handelingen. Hier maakt Media Markt naar mijn mening handig misbruik van door mensen een hoge korting voor te spiegelen die in de praktijk vaak niet wordt uitbetaald.

De oplossing

Stoppen met dit soort misleidende verkoop acties

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

3 reacties

  1. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer,

    Bedankt voor het melden van uw klacht.

    Vervelend te vernemen dat u de Black Friday actie en de bijhorende formulieren zo ervaart. Het is absoluut niet de bedoeling om het voor u een obstakel te laten zijn. Excuses voor het ongemak.

    Graag willen wij uw klacht bij de juiste persoon voorleggen. Vriendelijk verzoek ik u daarom om aan te geven bij welke vestiging u de laptop heeft aangeschaft.

    Ik verneem graag van u.

    Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt Nederland
  2. Auteur
    Roel Struick
    Datum
    Geachte heer Pakvis,
    U schrijft:"Het is absoluut niet de bedoeling om het voor u een obstakel te laten zijn". Meneer Pakvis u zult deze teksten van uw directie zo wel moeten formuleren maar u weet wel beter hoop ik. Deze actie is zoals alle acties bij de Media Markt uitgebreid voorbereid en uitgetest. U kent uw klanten net zoals ik goed en weet van te voren dat heel veel mensen geen geld kunnen aanvragen. Ik kan het toevallig wel en via internet gekocht.
  3. Auteur
    Roel Struick
    Datum
    Standaard antwoord van Media Markt ontvangen. Inhoudelijk is totaal niet ingegaan op de klacht. Echt een waardeloos bedrijf wat er alleen op uit is om zoveel mogelijk geld uit onze zakken te kloppen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Roel Struick
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen