Klacht Media Markt: Misleidende prijzen in de winkel

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 665008
Gebruiker
Rens
Datum
0 reacties

Details

Klacht

Bij de mediamarkt een leuke telefoon gezien welke in de aanbieding was. Deze stond in de display met de aanbiedingsprijs. Helaas bleek dat de telefoon uitverkocht was. Na een zoekslag op internet blijkt dat deze telefoon bij alle vestigingen al niet meer leverbaar was maar toch werd er met deze prijs geadverteerd en stond deze telefoon met de aanbiedings prijs in de winkel.
Tijdens ons gesprek met de medewerker werd ons steeds een ander model aangeboden welke volgens hem vergelijkbaar was maar dit was niet zo. Naar mijn idee werd deze telefoon als lokkertje gebruikt om klanten een ander model aan te smeren.
Na contact met de klantenservice bleek dat de telefoon binnenkort wel weer leverbaar was maar er was. Echter kon ik deze niet voor de aanbiedingsprijs alvast aanschaft worden. Ik moest wachten tot er weer voorraad beschikbaar was maar dan kon de prijs wel veranderd zijn.
Ik gaf hierbij aan dat als een product niet leverbaar is en ze dit zelfs weten het correct zou zijn om dit aan te geven op het digitale prijskaartje van het betreffende product. Hier werd doodleuk aangegeven dat zolang er nog voorraad verwacht wordt de prijskaartjes blijven staan.
Op deze manier creëer je een manier dat je met hele scherpe aanbiedingen klanten naar de winkel lokt voor producten die niet voor die prijs geleverd worden.
Onze ervaring was dat de verkopers dan een ander product proberen te verkopen waar een veel hogere marge op zit.
Naar mijn idee is dit misleiding van de consument.

Het betrof hier een Oppo Find X3 Neo 256gb welke was afgeprijsd van 604 euro naar 349 euro.

Gewenste oplossing

Mediamarkt beschikt over digitale prijskaartjes en een systeem waarbij de actuele voorraad bijgehouden wordt. Wanneer een product niet leverbaar is voor de prijs die op dat moment op het prijskaartje staat zou dit al eerder moeten worden aangegeven op het kaartje.
Nu was ik genoodzaakt om een duurdere telefoon aan te schaffen dan ik op voorhand van plan was.
Geboden oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen