Opgelost door Media Markt: Misleiding BTW-actie

Geachte heer, mevrouw,

In de aanloop naar de befaamde BTW-actie van de Media Markt heb ik een bepaalde TV in de gaten gehouden, om deze tijdens genoemde actie tegen een gunstige prijs op te kop te tikken. MM hanteert een lijst van 25 concurrenten met wie 24 uur per dag de prijs matcht om zo de goedkoopste te blijven. Het is algemeen bekend dat MM in de aanloop naar de actie prijs van bepaalde producten verhoogt om daar tijdens de BTW-actie weer korting over te geven: onder de streep eindigt men netto in de meeste gevallen niet even gunstig als men denkt.
De specifieke televisie was bij een de 25 concurrenten in de aanloop naar de actie goedkoper. Met deze informatie en bewijs heb ik de manager van de afdeling bij MM Arena benaderd om hem erop te wijzen dat dit niet volledig volgens de regels is. Er hoorde een prijsmatch plaats te vinden, om na aanvang van de actie een mooie BTW-korting hierover te krijgen. Zie verder hieronder.

Nakomen van de beloftes van Media Markt, en níet alleen het opvolgen van eigen beloftes (BTW-korting, prijsmatching) als het alleen gunstig is.

K
    De manager vertelde mij dat de TV wel op voorraad is, maar dat hij zelf bepaalt wat hij wel of niet verkoopt en dat hij heeft besloten het me niet mee te geven tegen de door mij gewenste actieprijs. Na hem erop te hebben gewezen dat dit niet volgen hun eigen regels is, gaf hij aan mij de TV tegen hun hogere prijs, met daarover de BTW-korting, te willen verkopen. Zie hieronder.
    K
    Dit aanbod heb ik natuurlijk afgewezen. Ik heb sterk het gevoel dat de manager genoemde TV opzettelijk uit de schappen heeft gehaald om zich niet aan de belofte van de MM te hoeven houden. Ook gaf de verkoper aan dat de door mij genoemde concurrent niet onder de lijst zou vallen en aanvankelijk dat de TV niet op voorraad was, terwijl beide wel het geval waren.
    Oftewel, de belofte geldt alleen als het gunstig voor verkoper. Graag krijg ik de TV tegen de verlaagde prijs zoals de MM zelf belooft.
    K
    Toevoeging: de manager gaf ook aan dat elke vestiging zelf artikelen mag toevoegen aan de lijst van uitzonderingen van de actie die op de MM site staan en dat dit product bij desbetreffende MM is uitgezonderd van de actie.
    Media Markt
    Geachte heer,

Hartelijk dank voor het melden van uw klacht.

Ik heb uw klacht bij de desbetreffende vestiging neergelegd. Deze hebben mij aangegeven dat ze inmiddels contact met u hebben gehad. Zij zijn samen met u tot een oplossing gekomen. U kunt vanavond bij de vestiging de desbetreffende televisie aanschaffen voor de prijs waar u recht op heeft. Ik hoop dat u tevreden bent over de oplossing. Mocht u nog verdere vragen of opmerkingen hebben hoor ik graag van u.

Mw. F. Meijer
    Media Markt Nederland
    K
    Netjes door de vestiging gebeld en de TV gekregen tegen de verlaagde prijs. Laat je in de winkel niet afwimpelen door de mannetjes die daar staan en denken je alles tegen de regeltjes in wijs kunnen maken, daar zijn ze goed in bij de Media Markt. Zodra je het hogerop zoekt, krijg je personeel te pakken die eerlijker handelt dan de mannetjes op de werkvloer.

K

Ook een klacht indienen over Media Markt?