Klacht Media Markt: Misleiding levertijd

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 250634
Gebruiker
Jeroendeeerste
Datum
4 reacties

Details

De klacht

De Media Markt is er van op de hoogte dat er een storing is. Men weet ook dat men hierdoor niet kan voldoen aan "voor 22u besteld, morgen in huis". Men informeert klanten hier echter pas na het plaatsen en betalen van een order over. Het annuleren van de order blijkt vervolgens wegens de storing niet (direct) mogelijk.

Men gaat door met het adverteren van deze levertijd ondanks dat men tevoren weet hier niet aan te kunnen voldoen. Ik heb sterk het idee dat men de informatie op de website niet aanpast omdat dit klanten zal kosten. Die gaan dan naar een webshop die wel direct kan leveren. Dat had ik namelijk ook gedaan. Ik heb dan ook het gevoel bewust misleid te zijn.

De oplossing


Het verwijzen naar de algemene voorwaarden en een houding van "jammer maar helaas" vind ik gezien de situatie zoals hierboven beschreven geen passende oplossing. Het is immers geen overmacht: men weet al voor ik de order plaats dat men niet de dag erna kan leveren. En hiervan had men mij op de hoogte moeten stellen, en niet moeten voorspiegelen dat ik het product de dag erna in huis zou hebben.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

4 reacties

  1. Auteur
    Jeroendeeerste
    Datum
    En nog immer staat in groene letters op de website bij dit product dat voor 22u besteld, morgen in huis is. Media Markt weet dat het dit niet kan waarmaken, immers, het kan het product niet eens bij mij leveren terwijl ik vrijdag besteld heb. Nieuwe klanten zullen dan ook wederom pas NA bestellen en afrekenen met bovenstaande geconfronteerd worden. En de Media Markt in hier NU van op de hoogte.

    Ik heb begrip voor een storing. Ik heb geen begrip voor het feit dat u deze storing verzwijgt op de website (adverteren met levertijden waarvan u weet ze nu niet waar te kunnen maken) en pas communiceert zodra ik betaald heb. Dat ik vervolgens ook nog te horen krijg dat ik mijn order niet zomaar kan annuleren / mij geld direct terug kan krijgen vanwege deze zelfde storing....

    Zaken die Media Markt WEL kan tijdens een storing:
    - Order in ontvangst nemen
    - Order afrekenen
    - Order vertraagd leveren

    Zaken die Media Markt NIET kan tijdens een storing:
    - Orders tijdig leveren
    - Orders annuleren
    - Geld terug boeken

    - De informatie op de website aanpassen

    Ik ben hierdoor niet in staat als consument een goede afweging te maken over waar ik een product koop. En ik voel me ook beperkt in mijn recht deze order te annuleren, mijn geld tijdig terug te krijgen, en de bestelling elders te plaatsen.
  2. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer,

    Bedankt voor het melden van uw klacht.

    Wij vinden het vervelend te vernemen dat uw order niet de volgende dag is geleverd. Wij hebben getracht u telefonisch te bellen maar het kwam op dat moment helaas niet uit. Wij hadden afgesproken u terug te bellen maar door een probleem met internet kon het volledige hoofdkantoor niet bellen. Inmiddels kunnen wij weer bellen en hebben wij getracht u telefonisch te bereiken, helaas zonder succes. Graag vernemen wij van u het ordernummer van uw bestelling. Daarnaast vernemen wij graag van u wanneer u telefonisch bereikbaar bent.

    In afwachting van uw reactie.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. F. Meijer
    Media Markt Nederland
  3. Auteur
    Jeroendeeerste
    Datum
    Ik ben inmiddels bereikbaar. En de komende werkdagen bereikbaar tussen 10-11 en 15:30-17:00.

    Ik ga niet net zoals op Facebook en mail weer mijn order nummer herhalen. Ik ben namelijk nog immer niet opzoek naar iemand die Track en Trace voor me gaat spelen. Noch ben ik opzoek naar (oprechte, welgemeende etc.) excuses voor "mijn ongemak". En het laatste wat ik wil horen is nog een verhaal over "overmacht" en "storing".

    Ik wil graag een serieus antwoord op de klacht die ik hierboven vermeld!
  4. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer,

    Bedankt voor uw reactie.

    Zoals telefonisch besproken vinden wij het vervelend te vernemen dat uw geen duidelijk antwoord krijgt op uw klacht. Naar aanleiding van ons contact gaan wij contact opnemen met de klantenservice om er voor te zorgen dat de medewerkers van onze klantenservice beter op de hoogte zijn van de processen rondom storingen. Wij hebben u inmiddels uitleg gegeven over het veranderen van de informatie op de website. Wij hopen dat wij u hiermee voldoende uitleg hebben gegeven en vernemen graag of u tevreden bent over de afhandeling.

    Alvast bedankt.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. F. Meijer
    Media Markt Nederland

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Jeroendeeerste
Datum
Uiteindelijke oplossing
Uiteraard kan Media Markt niet retrospectief haar fout in deze herstellen. De geboden oplossing is dan ook een gesprek waarin mij word verzekerd dat dergelijke problemen in de toekomst (zoveel mogelijk) worden voorkomen. Gezien de aard van deze oplossing zou ik graag de consensus van het telefoon gesprek waaraan u refereert op papier thuis ontvangen. Wat mij betreft is de klacht daarmee pas afgehandeld.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen