Klacht Media Markt: Na onvakkundige batterijvervanging van telefoon en klacht daarvan nog steeds geen antwoord.

Lemonaam

Afgelopen 22 Juni heb ik bij Mediamarkt in Tilburg de batterij van mijn iPhone 5s laten vervangen. Gedurende bijna 6 jaar heb ik mijn telefoon zonder problemen kunnen gebruiken en er waren ook geen andere gebreken. Alleen de accuduur was wat afgenomen na al die jaren, wat gebruikelijk is.

De medewerker die mijn batterij zou moeten vervangen was vanaf het begin af aan al heel ongeïnteresseerd en helemaal niet klantvriendelijk zodra hij bij mij kwam. De batterij zou op dezelfde dag vervangen moeten kunnen worden volgens Mediamarkt, maar ik moest heel erg mijn best doen om de medewerker zover te krijgen dat hij het tegen sluitingstijd af zou hebben; hij had hier weinig zin in.

Batterij is vervangen, telefoon mee naar huis. Echter de volgende dag wil mijn telefoon niet meer opladen en valt zodoende uit. Terug naar Mediamarkt en die zeiden dat mijn telefoon moet worden opgestuurd voor reparatie, maar stelden me gerust dat de kosten voor hun rekening zouden komen. Vervolgens gedurende meerdere weken geen enkel bericht of update van Mediamarkt.

Na een telefoontje van mijn kant (na drie-en-een-halve week nota bene) kreeg ik plots een rekening van 454.96 euro via de email wegens een kapot moederbord. Ik ben naar Mediamarkt Tilburg gegaan om uitleg te vragen, maar bij de servicebalie werd ik uiterst onvriendelijk te woord gestaan. Het kwam er op neer dat het moederbord kapot was gegaan door mijn eigen schuld en dat ik de kosten zelf maar moest betalen. Dat deze telefoon gedurende 6 jaar zonder problemen is gebruikt en dat hij niet meer kon opladen, toevallig nadat Mediamarkt de batterij heeft vervangen komt volgens Mediamarkt niet omdat de ongeïnteresseerde technicus de batterij van mijn telefoon onvakkundig, slordig en te snel heeft vervangen. Het moederbord zou toevallig na de batterijvervanging kapot zijn gegaan en dat geheel volgens mijn eigen schuld. Mij werd door de baliemedewerker letterlijk verteld dat hij me voor de rechter durft te dagen om te bewijzen dat de schade mijn eigen schuld is.

Ik ben niet gediend om op een dergelijke manier behandeld te worden. Het ontbreken van enig contact of updates is triest en erg onvakkundig. Om nog maar niet te spreken over de slechte batterijvervanging en de kosten daarvan (50 euro). Door dit hele gedoe ben ik ook nog genoodzaakt geweest om een nieuwe telefoon te moeten kopen. Als kers op de taart heeft Mediamarkt nog geen enkel antwoord gestuurd op mijn klachtmail die ik 5 weken geleden heb verstuurd.

Het lijkt me normaal dat Mediamarkt allereerst excuses maakt over de vreselijk slechte behandeling in deze zaak. Daarnaast lijkt het me redelijk dat Mediamarkt de kosten van de slechte batterijvervanging vergoeden en een deel van de aankoopkosten van de nieuwe telefoon vergoeden.