Klacht Media Markt: Niet nakomen beloftes, slechte service en slechte klantenservice bij Mediamarkt

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 459019
Gebruiker
Dimitrie
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Voor defecte Amerikaanse koelkast vervanging gezocht. Mediamarkt kon volgens de site het gewenste model de volgende leveren. Hierdoor kon de inhoud van het vriesgedeelte gespaard blijven.
De dag na bestelling bleek de bezorging pas een dag later plaats te kunnen vinden. Op een klacht hierover kwam enkel een voorgekookte excuses voor het ongemak en de hoop dat het de volgende keer beter zou gaan.
Tijdens de levering werd gezegd dat er geen tijd was om de Amerikaanse koelkast aan te sluiten, terwijl ik wel voor de extra plaatsing en aansluitservice had gekozen en betaald.
Opnieuw klagen leverde enkel nietszeggende reacties. Na aandringen werd beloofd dat het naar de juiste afdeling zou worden doorgezet. Die afdeling bleek iemand langs te sturen om mijn koelkast aan te sluiten. Daar had ik nooit om geraagd, het aansluiten was inmiddels verzorgd. Het ging mij om compensatie. Contact met Mediamarkt en de Dynalink, de transporteur, leverde niets op. De monteur is dus voor niets langs geweest

Het is mij duidelijk geworden dat Mediamarkt hun klanten niet serieus neemt en dat alle service ophoudt nadat een bestelling en de betaling binnen zijn.
De mededeling “Voor 23:59 besteld is morgen geleverd” die prominent op de productpagina staat is niets meer dan een lokkertje om klanten over te halen om te bestellen (voor de goede orde, ik plaatste mijn bestelling rond 7 uur ’s ochtends, waardoor ze bijna een hele dag extra de tijd hadden). De betaalde service bestaat voor een groot deel uit wettelijke verplichtingen en een service die je bij een duur apparaat als vanzelfsprekend zou verwachten en wat je met een beetje goede wil als extra service aan zou kunnen merken wordt niet uitgevoerd. Klachten worden met een voorgekookte dooddoener afgedaan en niet serieus in behandeling genomen.

De oplossing

Compensatie voor het niet nakomen van de beloofde dag van levering, waardoor ik een vol vriesgedeelte van mijn Amerikaanse koelkast weg kon gooien. Compensatie voor het niet uitvoeren van de betaalde installatie. Compensatie voor de achteloze behadeling van mijn klachten.
25% van de aankoopsom van € 1.599 en restitutie van de ‘extra’ service van € 59.95 lijkt mij in dit geval niet meer dan billijk.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Dimitrie
Datum
Uiteindelijke oplossing
Totaal geen reactie gekregen
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen