Klacht Media Markt: Niet opladen van De Huawei Ascend P7 ( bij inlevering was telefoon 3 weken oud)

Huawei Ascend P7 klant

Onze dochter heeft zelf gespaard voor haar mobiele telefoon. Ze heeft voor de Huawei Ascend P7 gekozen. Telefoon heeft ze gekocht op 27-12-2014 bij de Mediamarkt in Ede. Na nog geen 3 weken gaf onze dochter aan dat de telefoon niet meer wilde opladen. We hebben toen diezelfde week de telefoon naar de Mediamarkt gebracht. Na 1.5 week kregen we een mailtje waarin stond dat er vocht of waterschade was geconstateerd aan de telefoon en dat valt buiten de garantie. Einde verhaal, weg geld, weg telefoon. Wij als ouders zijn bijzonder verbaasd en boos over deze gang van zaken. Als iemand zuinig is geweest in deze 3 weken met de telefoon was het onze dochter wel. Daarbij is de telefoon nooit in aanraking geweest met water en ook niet in een vochtige ruimte geweest. We hebben gebeld met Mediamarkt maar ze willen niets voor ons doen, behalve evt 40 euro korting geven op een nieuw mobiel. Dit kan toch niet waar zijn. De foto waarop schade te zien is kan volgens ons nooit van haar telefoon zijn.

Dat mijn dochter een nieuwe telefoon mag uitzoeken voor het bedrag dat ze heeft betaald voor deze telefoon. ZIR

Media Markt
    Beste mevrouw Dekker-Willemsen,Bedankt voor het melden van uw klacht.Het is vervelend te vernemen dat uw dochter en u de geconstateerde vochtschade niet hadden verwacht. Na het lezen van uw klacht hebben wij contact opgenomen met Media Markt Ede en hebben wij uw klacht doorgenomen.Media Markt Ede neemt uw klacht verder in behandeling en zal op korte termijn contact met u opnemen.Met vriendelijke groet,
    Mw. I. Simons
    Huawei Ascend P7 klant
    Dinsdag 17 februari heb ik weer gebeld (omdat er nog niets was gedaan met de klacht) met De Mediamarkt met de vraag of zij een bericht naar Dynafix willen sturen. Ik wil aan de hand van de foto zien dat het daadwerkelijk ook om het toestel van mijn dochter gaat. Daarnaast wil ik graag dat ze kijken naar de hoeveelheid oxidatie. Dynafix wil dit niet kreeg ik via de mailvan Mediamarkt te horen. Nu wordt het toestel door ander bedrijf onderzocht. Dus wordt vervolgd.
    Media Markt
    Beste mevrouw Dekker-Willemsen, Bedankt voor uw bericht.Met Media Markt Ede is het volgende afgesproken. Uw telefoon verwachten we deze week terug en zal dan voor een second opinion worden aangeboden waarbij wij de bewijzen zullen leveren.Met vriendelijke groet,
    Mw. I. Simons
    Huawei Ascend P7 klant
    Ik heb i.d.d. contact gehad met de Mediamarkt. Zij sturen de telefoon weer door naar een ander bedrijf . Dus het is nu wachten op resultaat daarvan.
    Media Markt
    Beste mevrouw Dekker-Willemsen, Van Media Markt Ede heb ik vernomen dat uit onderzoek van een alternatief service center helaas ook vocht is geconstateerd. Van de vocht in de telefoon zijn foto's gemaakt die dienen als bewijs. Desondanks deze teleurstellende uitkomst hopen wij dat dit onderzoek u opheldering heeft geboden. Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Beste Meneer Pakvis,
    Het was ons ondertussen duidelijk dat er vochtschade is geconstateerd. Alleen hebben wij geen reactie gekregen hoe dit nu kan omdat de telefoon niet met water in aanraking is geweest in de periode van 3 weken dat ze deze telefoon maar heeft gehad. Daarnaast zitten er nog geen foto's bij waarop je kan zien dat het om de telefoon van onze dochter gaat. Dat heeft Mediamarkt zelf bevestigd. Weg 300 euro waar ze zo voor gespaard heeft. We gaannu naar consumentenbond. Mvg Susanne
    Media Markt
    Beste mevrouw Dekker-Willemsen, Bedankt voor uw reactie.Er hoort bewijs te worden geleverd met welke reden de garantie is afgewezen. Dit bewijs is geleverd door middel van de verstuurde foto's. Ik vind het spijtig dat er geen foto's zijn geleverd waarin duidelijk zichtbaar is dat het uw telefoon is. Wel kan ik u met zekerheid melden dat dit het geval is. Daarnaast heeft een alternatief service center met dezelfde reden de garantie afgewezen zonder geïnformeerd te zijn over de vochtschade.
    Hoe vocht terecht is gekomen in een product hoeft niet te worden bewezen. Het is onmogelijk om aan te tonen hoe vocht in een product aanwezig is. Ik verneem graag van u indien u aanvullende informatie van Media Markt nodig heeft voor uw klacht naar de consumentenbond. Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Huawei Ascend P7 klant
    Ik vind het zeer teleurstellend dat de klacht gewoon wordt afgedaan met constatering waterschade, dus einde verhaal. Telefoon nog geen 3 weken oud, vraag hoe dat nu kan wordt niet naar gekeken en geluisterd. Dochter heeft hier maanden voor gespaard en nu dus niks. Schandalig. Wij kopen niets meer bij de Mediamarkt!!

Huawei Ascend P7 klant

Ook een klacht indienen over Media Markt?