Klacht Media Markt: Nieuwe laptop 3x stuk terug van reparatie, nu al 2,5 maand in reparatie

B. Waaijer

Een tijd geleden heb ik een nieuwe HP Pavilion laptop gekocht bij de Mediamarkt. Deze heeft het iets meer dan 2 maanden gedaan voordat hij ophield met opladen. Ik heb gebruik gemaakt van de 24 maanden garantie en heb hem door het Mediamarkt servicecentrum in Utrecht laten opsturen voor reparatie. Het is inmiddels 2,5 maand later en hij doet het nog steeds niet. Ik ben in deze periode 2 maal bericht dat hij teruggekomen was van de reparatie, ben naar de vestiging geweest alleen om erachter te komen dat de laptop alsnog niet werkte. Zojuist ben ik voor de derde maal opgebeld dat de laptop teruggekomen is op de vestiging en wederom doet hij het niet. Het enige wat werd gezegd is dat het spijtig is, maar dat ze niets meer kunnen doen dan hem wederom insturen. Ik ben niet te spreken over de gebrekkige service en het gebrek aan eerlijke oplossingen.

Door deze situatie heb ik 2,5 maand geen beschikking gehad over een laptop voor colleges en heb tweemaal op en neer moeten reizen met het openbaar vervoer (2x2 uur + reiskosten) naar het servicecentrum van Utrecht alleen om erachter te komen dat mijn laptop nog steeds niet werkt. Om te beginnen zou ik graag een zelfde (werkende) laptop terug zien. Daarnaast zou ik graag zien dat Mediamarkt mij op de een of andere manier tegemoet komt aan het feit dat ik 2,5 maand geen laptop heb kunnen gebruiken en dat ze mij zolang hebben laten wachten door een gebrekkige service aan hun kant/ de reparatieservice.

B. Waaijer
    Vlak na het typen van mijn bericht kreeg ik een mail waar Mediamarkt aangeeft dat het maximale reparatietermijn bereikt is en er voor gekozen is mijn laptop niet te retourneren. Ik zou hierbij de keuze hebben tussen geld terug en/of een nieuw apparaat. Hierbij wordt er totaal geen rekening gehouden met de ondervonden ongemakken en het niet kunnen gebruiken van het apparaat. Graag zou ik alsnog een reactie zien vanuit Mediamarkt.
    Media Markt
    Geachte heer Waaijer,Bedankt voor het melden van uw klacht.Vervelend te vernemen dat uw laptop na herhaaldelijke reparatie niet naar het gewenste resultaat heeft geleid.Zoals u ook zelf aangeeft in uw reactie heeft Media Markt Utrecht u ook met deze reden de koop voor u ontbonden. Media Markt neemt spoedig contact met u op om de afhandeling van uw klacht met u door te nemen.Wij vertrouwen erop dat Media Markt Utrecht uw klacht naar behoren afhandelt.Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt Nederland
    B. Waaijer
    Het is altijd fijn om terugverwezen te worden naar het personeel dat in de eerste plaats zei 'Sorry meneer, meer kunnen wij niet doen'. Mijn mond valt open over het feit dat een consument zomaar kan worden verteld dat de reparatie 2-3 keer in een rij stuk is teruggekomen en dat men geen enkel ander alternatief heeft dan hem weer in te sturen. Mediamarkt maakt zich er na 2,5 maand makkelijk vanaf door geld terug te geven en te doen alsof dit geheel nooit gebeurd is. Ik ben onder de indruk.
    B. Waaijer
    Ik adviseer dat jullie je reparatieprocedures nog eens goed onder de loep nemen. Ieder rationeel verstand kan zien dat je dit soort taferelen niet kan maken tegenover de consument. Servicebalie medewerkers die hun schouders ophalen en je wijzen op het feit dat ze niet meer kunnen doen en keurig netjes de reparatieprocedures volgen terwijl recht voor hun neus zich een situatie afspeelt die niet klopt, maakt het er niet beter op. Doe hier wat mee. Ik neem mijn geld ontevreden in ontvangst.

B. Waaijer

Ook een klacht indienen over ?