Klacht Media Markt: Omruilen Smartphone

Ferdi

Ik heb woensdag 12 augustus 2015 mijn abonnement verlengt bij Media Markt Den Bosch, ik heb daarbij een Samsung Galaxy S6 Edge genomen. Maar ik ben echter niet tevreden over deze telefoon en zou toch graag weer mijn gewende iPhone nemen. Maar er wordt mij nu verteld dat ik mijn toestel niet mag omruilen wegens de gegevens die er opstaan. Ik vind dat ik min telefoon gewoon binnen 14 dagen kunnen inruilen als ik er niet tevreden mee ben. Er wordt dus keihard gezegd dat het niet kan. Het leukste is, ik heb abonnement verlengt van Vodafone, mijn oude werkgever voor 3 jaar lang. En daar konden klanten wel gerust binnen 14 dagen omruilen, en het abonnement kan ook binnen 14v dagen aangepast worden met een wijziging- formulier. Nu moet Media Markt niet zeggen dat het niet kan. Ik wol terug naar mijn trouwe iPhone en Media Markt werkt niet mee.

Ik zou graag mijn telefoon willen omruilen met een iPhone 6 waar ik er gewend aan ben.

Media Markt
    Geachte heer,

Bedankt voor het melden van uw klacht.

Vervelend te vernemen dat de telefoon niet geheel aan uw wensen voldoet.

Graag geef ik u toelichting met welke reden uw verzoek tot retour is afgewezen.

Bij Media Markt kunt u (de meeste) producten proberen in de winkel om te beslissen of het product voldoet aan uw wensen. Indien u toch nog twijfelt kunt u bij een verkoop medewerker vragen stellen over het product en/of informatie inwinnen via bijvoorbeeld review website of magazines. Dit wordt ook wel onderzoek plicht genoemd, welke u als een consument heeft voor de verkoop.

Bij elke consumenten aankoop in een winkel stelt de wet; koop is koop. Zodra u een product heeft afgerekend is het product wettelijk van u.
    Natuurlijk kan het zijn dat u net iets te snel bent overgegaan tot een aankoop of dat de aankoop overbodig blijkt.
    Om de consument in de gelegenheid te stellen een product te retourneren hebben (de meeste) winkeliers een algemene voorwaarden opgesteld met een retour/omruil voorwaarde. Deze voorwaarden zijn niet verplicht en de winkelier mag zelf de uitzonderingen en regels bepalen.
    Het is raadzaam van te voren de algemene voorwaarden van de winkelier door te nemen wanneer u niet met zekerheid weet of het product wat u koopt het juiste is.

Media Markt heeft in het gedeelte retour/omruil in de algemene voorwaarden opgenomen dat data dragende producten uitgesloten zijn van retour.

U kunt de gehele algemene voorwaarden teruglezen via onderstaande link. Artikel 11 heeft betrekking op retour en ruil.

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.

Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt Nederland

Ook een klacht indienen over Media Markt?