Klacht Media Markt: Ondanks toezegging geen retour

Klachtnummer
# 198039
Gebruiker
CKLOO
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Op 4 november 2016 kocht ik een Xbox + extra controller. Totale prijs EUR 331. Aan de verkoper vroeg ik hoe Mediamarkt omgaat met toekomstige aanbiedingen, meer specifiek de aanbiedingen van Black Friday.

Hij gaf aan dat Mediamarkteen retourtermijn van 14 dagen hanteerde, maar dat ik dit kon verlengen door het afsluiten van een Clubcard. Deze clubcard zou betekenen dat ik een retourtermijn van 28 dagen zou hebben en dus kon ruilen bij een Black Friday aanbieding. Hij gaf het voorbeeld van iemand die een Xbox had gekocht, en terug in de winkel kwam toen binnen zijn retourtermijn een gratis extra controller werd aangeboden. Deze klant ontving, zonder daadwerkelijk te retourneren, een extra controller.

Op Black Friday werd mijn XBOX (incl, gratis tweede controller) aangeboden voor een prijs van EUR 266. In de winkel (Amsterdam Centrum) vroeg ik om een 'praktische oplossing' maar gaf men aan dat de retourtermijn alleen geldt bij ongeopende producten.

De oplossing

Retourbedrag voor de aangekochte tweede controller (alle verpakkingen etc. zijn nog aanwezig), dan wel ontvangst van een XBOX controller zonder bijbetaling.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

3 reacties

  1. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer,

    Bedankt voor het melden van uw klacht.

    Wij vinden het vervelend te vernemen dat u niet alsnog gebruik kan maken van de actie. Wij hebben getracht u telefonisch te bereiken, helaas zonder succes. Inmiddels hebben wij uw klacht voorgelegd bij Media Markt Amsterdam Centrum met het verzoek deze in behandeling te nemen. Zodra wij een terugkoppeling ontvangen van Media Markt Amsterdam Centrum informeren wij u hierover.

    Bedankt voor uw geduld.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. F. Meijer
    Media Markt Nederland
  2. Auteur
    CKLOO
    Datum
    Geachte mevrouw Meijer,

    Dank voor uw bericht. We hebben elkaar op 30 november 2016 ook nog telefonisch gesproken. Heeft u inmiddels al terugkoppeling ontvangen van MediaMarkt Amsterdam Centrum?

    Met vriendelijke groet,

  3. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer,

    Bedankt voor uw reactie.

    Wij hebben van Media Markt Amsterdam Centrum vernomen dat zij meerdere malen getracht hebben u te bereiken, helaas zonder succes. Media Markt Amsterdam Centrum heeft aangegeven vandaag nogmaals te proberen u telefonisch te bereiken om de klacht te bespreken en u een passende oplossing aan te bieden.

    Wij vernemen graag of u tevreden bent zodra u contact heeft gehad met Media Markt Amsterdam Centrum.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. F. Meijer
    Media Markt Nederland

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen