Klacht Media Markt: ondeugdelijk product: PEAQ PNB P2015 - I5N1

# 198030
Kevin.Kap

Huismerk laptop gekocht eind juli 2016 Media Markt Den Haag. Op advies van medewerker gekozen voor PEAQ laptop. Was toen zeer tevreden over product en de service. Had zelfs een verzekering afgenomen. Ik gebruikte de laptop voor school en mijn bedrijf. Na 3 maanden startte de laptop niet meer (3nov). Ik ben toen die zelfde dag naar Media Markt Rijswijk gegaan en heb de laptop achtergelaten ter reparatie. Het probleem was namelijk niet direct te achterhalen. Een dag later werd ik netjes gebeld door een specialist dat de laptop echt opgestuurd moest worden. Op dit moment was ik al mijn niet extern opgeslagen bestanden kwijt. Meneer vertelde ook dat dit probleem niet bekend was en dat na reparatie het probleem wellicht binnen een jaar nogmaals kon gebeuren. Vandaag bijna 3 weken verder en nog geen bericht gehad. Service balie Rijswijk kon mij ook nog geen informatie geven alleen dat ik moest afwachten. Geen verdere informatie. Ik heb nu nog steeds geen laptop en ben alle bestanden kwijt.

Ik verwacht van Media Markt dat er binnen een week een oplossing gaat komen.
Vandaag de dag zijn we bijna 3 weken verder en ik weet nog niet eens wat de oorzaak was van het probleem.

Ik verwacht van Media Markt een nieuwe laptop van een ander merk met minimaal de zelfde specificaties + een externe harde schrijf. Mijn vertrouwen in het huismerk "PEAQ" is weg en de service van Media Markt stelt me teleur. Een nieuwe laptop van zo'n bedrag mag niet na 3 maanden voorzichtig te zijn gebruikt niet meer opstarten. Dit heeft jullie specialist beaamt. Als er gerepareerd en gerommeld gaat worden in mijn oude laptop kan ik deze nooit meer volledig vertrouwen.
Daarnaast ben ik een trouwe klant van jullie, heb afgelopen jaar meerdere grote aankopen gedaan bij Media Markt en heb nooit lastig gedaan als er per ongeluk iets niet helemaal goed ging. Helaas lijdt mijn school prestaties eronder en staat mijn startende bedrijf, waar mijn laptop mijn gereedschap is, in een moeilijke situatie.

Media Markt
    Geachte heer,

Bedankt voor het melden van uw klacht.

Wij vinden het vervelend te vernemen dat uw laptop niet naar behoren werkt. Naar aanleiding van uw klacht hebben wij contact opgenomen met Media Markt Rijswijk om te bespreken wat de mogelijkheden zijn. Uit dit gesprek is gebleken dat de laptop inmiddels herstel is en dat deze klaar ligt bij Media Markt Rijswijk om afgehaald te worden.

Echter begrijpen wij dat u geen vertrouwen meer heeft in het merk PEAQ en dat het in uw situatie belangrijk is dat u een goed werkende laptop heeft. Met deze reden hebben wij Media Markt Rijswijk verzocht te overleggen wat wij in deze voor u kunnen betekenen. Zodra wij een terugkoppeling ontvangen van Media Markt Rijswijk informeren wij u hierover.

Bedankt voor uw geduld.

Mw. F. Meijer
    Media Markt Nederland
    Media Markt
    Geachte heer,

Terugkomend op uw klacht.

Wij hebben van Media Markt Rijswijk vernomen dat u inmiddels langs bent geweest bij de vestiging. De laptop kan worden omgeruild voor een ander artikel. U gaat eerst bedenken welke laptop u wenst te hebben. Zodra u een keuze hebt gemaakt kunt u terug komen bij Media Markt Rijswijk.

Wij vernemen graag of u tevreden ben over de geboden oplossing.

Mw. F. Meijer
    Media Markt Nederland

Ook een klacht indienen over Media Markt?