Klacht Media Markt: Ondeugdelijk product kapot uit doos

Hoi.
Ik heb 4 weken terug een laptop bij jullie gekocht. Hiervan bleek al bij het eerste gebruik dat het touchscreen het niet deed. Binnen de 1e week van de aankoop ter reparatie op laten sturen omdat ruilen niet mogelijk was vanwege geen voorraad. Vandaag laptop opgehaald. Zou een softwarematig probleem zijn geweest en hij zou het weer doen. Echter bij thuiskomst bleek het touchscreen het nog altijd niet te doen. De laptop is nog niet betaald, heb de betaling uitgesteld. Aangezien het defect binnen de eerste 2 weken viel en een reparatie geen soelaas heeft geboden, wil ik mijn geld terug. De originele verpakking is logischerwijs door de reparatie niet meer heel.

Koopovereenkomst ontbinden of omruilen voor soortgelijk toestel.

Media Markt

Bedankt voor het melden van uw klacht.

Wij vinden het vervelend te vernemen dat uw laptop gebreken vertoond. Graag vernemen wij middels een reactie op dit bericht in welke vestiging u de aankoop heeft gedaan en in welke vestiging u de laptop ter reparatie heeft aangeboden.

Wanderlust
    P.s. de aankoop is online gedaan. Maar omdat het toestel niet op voorraad was en waarschijnlijk ook niet komt, heb ik voor reparatie gekozen. Ook vertelden ze me dat het slechts softwarematig was en de reparatie niet lang zou duren. Uiteindelijk toch 3 volledige werkweken geduurd en niet verholpen. Nieuwe laptop lapot uit doos, zelf nog niet een keer gebruikt.
    Wanderlust
    Ik zie bij mijn response op jullie reactie dat de helft is weggevallen. Dus ik begin even opnieuw. Ik koop online een laptop nadat de vorige (ook bij jullie gekocht) na 8 maanden al total loss is verklaard door mijn verzekering doordat het probleem met die laptop ool niet verholpen kon worden. Er bleek meteen iets mis te zijn na de eerste opstart, het touchscreen deed het niet. Ik ben toen naar het filiaal in heerlen geweest. Ik werd zeer klantonvriendelijk behandeld en geholpen. En omdat ik in mijn haast ook een piepschuimpje thuis had laten liggen, kon ik mijn geld terug krijgen met aftrek van 150 euro vanwege het als showmodel moeten verkopen. Dat verhaal rommelt wettelijk aan allenkanten dus daar een klacht over ingediend. Omdat het toestel niet op voorraad meer was, voor een reparatie gekozen. Na 3 werkweken mocht ik hem weer ophalen, dat was afgelopen vrijdagavond. De vrouw achter de balie was voor de tweede keer in een maand tijd niet vriendelijk en gaf mij de doos mee zonder hem daar te openen of enige uitleg. Ook het ontvangstfromulier heeft ze mij niet laten tekenen. Het was vlak voor sluitingstijd en we voelden ons opgejaagd en daarom de doos meegenomen in de veronderstelling dat het softearematige probleem wel opgelost zou zijn na 3 weken weg te zijn geweest naar het lenovo reparatiecentrum. Op de ontvangstbevestiging stond inderdaad dat het een softwaremarig probleem betrof en ze alle software opnieuw op de laptop hadden geinstalleerd. Thuis bij de opstart bleek voor de 2e keer het touchscreen niet te werken. Onbegrijpelijk en onvergeeflijk! Ook bleek de laptop wel heel erg kaal aangeleverd te zijn, ook de standaard lenovosoftware was niet meer aanwezig... Na mijn slechte ervaringen met heerlen ben ik naar roermond gegaan en hier kundig en begripvol behandeld. Er werd meegedacht over een oplossing. De laptop aangemeld voor de powerservice. Mocht dat niet baten, wordt de laptop voor een 2e keer ter reparatie aangeboden en krijg ik een leentoestel. Ik heb alleen geen vertrouwen meer in deze reparatie en vraag me af wat er in de toekomst zal gebeuren als ik onverhoopt mijn laptop een reboot geef en/of terug wil brengen naar de fabrieksinstellingen. Of het touchscreen het dan nog weer niet gaat doen. De plezier met deze aankoop is er nu bij mij helaas al af en heb besloten om het geld pas over te maken als mijn laptop het daadwerkelijk weer doet. Dit gaat me wel een conflict geven met betaaldienst klarna terwijl de hele gang van zaken buiten mijn schuld om is. Ik vind het jammer dat mediamarkt of lenovo niet met een goedmaker komt door het nu al 6 weken durende gemis van een splinternieuw aangeschafte laptop met een adviesprijs van 1200 euro en mijn eindeloze geduld.

Bedankt voor uw reactie.

Wij vinden het vervelend te vernemen dat u geen fijne ervaring heeft gehad in de MediaMarkt in Heerlen en dat de touchscreen van uw laptop niet functioneert. Hiervoor onze welgemeende excuses. In uw bericht heeft u aangegeven dat u de laptop heeft aangemeld voor de Powerserivce. Wij vernemen graag middels een reactie op dit bericht of de problemen aan de touchscreen zijn verholpen.

Wanderlust
    De powerservice heeft niks kunnen betekenen voor mij. Ook hier weer het nodige mis gegaan, laptop is hierna meteen ter reparatie opgestuurd zonder mij zoals afgesproken eerst op te bellen. Ik ga vandaag een leentoestel ophalen. Zit nu wéér 3 weken zonder laptop die kapot aan mij verkocht is. Aanschafdatum 26 september en nog altijd geen gebruik van kunnen maken. Nogmaals ik heb geen vertrouwen in de reparatieservice. Als het de 1e keer niks geholpen heeft, waarom zou dat de 2e keer dan wel zo zijn? We hebben het immers over een softwarematig probleem waarbij de zelfde stappen zullen worden uitgevoerd als bij de 1e keer toen ook onrechtmatig werd gezegd dat het probleem was opgelost. Ik ga inmiddela maar uit van het slechtste scenario; een 3e keer opsturen gevolgd door koopontbinding. Dan heb ik dik 3 maanden zonder laptop gezeten. Ik heb nog altijd geen antwoord gekregen op hoe om te gaan met de klarna betaling die ik heb bevroren.

Bedankt voor uw reactie.

Wij vinden het vervelend te vernemen dat de Powerservice niks voor u heeft kunnen betekenen. Bij een defect aan een product zal dit eerst gerepareerd moeten worden door het geautoriseerde servicecentrum. Wij zijn blij te vernemen dat de vestiging een leenlaptop voor u beschikbaar heeft gesteld. In uw bericht geeft u ook aan dat u de Klarna betaling heeft bevroren. Aangezien Klarna voor ons het volledig achter betaalproces uitvoert, moet ik u verwijzen naar Klarna. U kunt met vragen over een betaling terecht bij Klarna via 020-8082852 of chat via klarna.nl/klantenservice. Klarna is van maandag t/m vrijdag van 8.00 uur tot 17.00 uur bereikbaar. Meer informatie vindt u ook op www.klarna.nl.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Wanderlust
    Inmiddels is de lapotop voor de 2e keer opgestuurd. Powerservice kon het probleem niet verhelpen. Klarna heeft de betaling bevroren tot mediamarkt een werkend toestel kan leveren aan mij of tot koopontbinding. Leentoestel bleek bij thuiskomst niet te werken, dag erna wéér 90 km moeten rijden (heen en weer) om het leentoestel om te ruilen. Eindeloos drama. Sinds 26 september al zonder werkende laptop.

Bedankt voor uw reactie.

Wij vinden het enorm vervelend te vernemen dat de leenlaptop die u is aangeboden bij thuiskomst niet bleek te werken. Hiervoor onze welgemeende excuses. Uw laptop is op dit moment voor de tweede keer opgestuurd ter reparatie. Wij worden graag op de hoogte gehouden van de voortgang van de reparatie.

Wanderlust
    Kan iemand mij een antwoord geven op mijn technische vraag? Het touchscreen van de laptop werkt niet omdat er software zou ontbreken. Het is de 1e reparatie niet gelukt om dit te fixen (in mijn ogen ombegrijpelijk aangezien het softwarematig is). Ook ontbraken de standaard geinstalleerde applicaties. Mijn vraag is, bij een toekomstige reboot of toekomstig terug brengen van de laptop naar de fabrieksinstellingen treed er dan hetzelfde softwarematige probleem op? Ik heb geen zin om buiten de garantieperiode zelf voor xit probleem op te moeten draaien of weerbter reparatie op moeten sturen.
    Wanderlust
    Nog steeds op een antwoord aan het wachten.

Bedankt voor uw reactie.

Wij kunnen u helaas niet vertellen of er bij een toekomstige reboot een soortgelijke softwarematige probleem zal optreden. Mocht dit toch het geval zijn, dan zou dit defect geconstateerd moeten worden door een geautoriseerde reparatiecentrum.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

MediaMarkt Nederland

Ook een klacht indienen over Media Markt?