Klacht Media Markt: Ondeugdelijk product Mediamarkt

sad Niet opgelost
Selbi

Op 30 januari 2015 heb ik een miele wasmachine gekocht bij de mediamarkt. Helaas voldoet het product niet aan de verwachtingen die ik ervan mag hebben. De wasmachine doet het van de ene op de andere dag het ineens niet meer. Ik heb het product normaal gebruikt en ben van mening dat deze problemen nog niet hadden mogen ontstaan, gelet op de leeftijd en de aanschafprijs van Miele wasmachine.
Ik heb een miele wasmachine gebruikt die in de markt wordt gezet als de beste wasmachine die er is; Miele er is geen betere!. Mediamarkt geeft een garantietermijn van 2 jaar. Echter heeft men wettelijk gezien vaak langer garantie op Miele wasmachine dan de vermelde 2 jaar. De prijs van een product, hoe het product in de markt wordt gezet, het merk, en hetgeen de verkoper heeft verteld bepalen de termijn waar binnen door consument terug kan worden gegaan naar de verkoper. Daar moet het probleem worden verholpen. Gelet op deze aspecten komt vooor een Miele wasmachine een periode van 7 jaar het meest in de buurt van de termijn waar binnen een beroep op de garantie kan worden gedaan.

Volgens de wet heb ik recht op een deugdelijk product. Als het product zoals in casu een gebrek heeft, is de verkoper dus Mediamarkt verplicht om het product kosteloos binnen een redelijke termijn te repareren of te vervangen.

Na telefonisch overleg met mediamarkt heb ik begrepen dat ik voor de kosten moet opdraaien. Dit kan niet de bedoeling zijn.

De miele wasmachine kosteloos repareren of een nieuwe miele wasmachine geven.

Geachte meneer, mevrouw,

Bedankt voor het melden van uw klacht.

Wij vinden het vervelend om te vernemen dat u geruime tijd problemen ervaart met uw wasmachine.

Graag vernemen wij in welke vestiging u deze wasmachine heeft aangeschaft, daarnaast ontvangen wij graag het factuur-/bestelnummer van deze aankoop. Aan de hand van deze gegevens kunnen wij uw klacht verder in behandeling nemen.

In afwachting van uw reactie.

MediaMarkt Nederland.

Bedankt voor uw reactie.

Aangezien u de wasmachine bij MediaMarkt Rijswijk heeft gekocht hebben wij uw klacht aan deze vestiging voorgelegd en hen verzocht contact met u op te nemen om uw klacht inhoudelijk te bespreken.

Hopende u hiermee voor nu voldoende geïnformeerd te hebben.

MediaMarkt Nederland.
    Geachte meneer, mevrouw,

Inmiddels heeft MediaMarkt Rijswijk contact met u opgenomen om de klacht met u te bespreken. Er is een homeservice voor u geregeld met Miele. MediaMarkt Rijswijk wacht momenteel op het reparatierapport en zal binnenkort nogmaals contact met u opnemen zodra zij het rapport hebben ontvangen.

Hopende u hiermee voor nu voldoende geïnformeerd te hebben.

MediaMarkt Nederland

Selbi
Ik heb het factuur van Miele gekregen. Op het factuur staat dat het ventiel van de wasmachine defect was en deze is vervangen. Ik wil dat Media markt contact met mij opneemt om te vertellen hoe ik de factuur kan laten vergoeden.

Ook een klacht indienen over Media Markt?