Klacht Media Markt: ondeugdelijke product Media Markt Alphen aan den Rijn

Klachtnummer
# 283849
Gebruiker
Waardeloos Telfort
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Laptop gekocht bij Media Markt Alphen aan den Rijn. Deze uit de verpakking gehaald (cadeau) en de helft van het scherm is defect. Teruggebracht in veronderstelling dat er niets aan de hand is omdat de laptop een week oud is, nog net geopend is en een garantie van 2 jaar. Bij het terugbrengen wordt het mij zonder twijfel verweten dat ik de laptop heb laten vallen en dat zij het niet terugnemen (zoek het maar uit). Met moeite mijn emoties onder controle proberen te houden en proberen duidelijk te maken dat de laptop zojuist uit de verpakking is gehaald. Zij mogen van mij allerlei testen uitvoeren en bekijken of er een val schade is. Zij hebben het een dag over gedaan om het te testen en te controleren. Vervolgens krijg ik een email (vol met taalfouten) van de test heeft niets opgeleverd daarom kunnen wij de laptop niet terugnemen.

De oplossing

Laptop terugnemen of een nieuwe geven

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

6 reacties

  1. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor het melden van uw klacht.

    Wij vinden het vervelend te vernemen dat de scherm van uw laptop defect is. Wij hebben uw klacht doorgezet naar MediaMarkt Alphen aan den Rijn en hen verzocht contact met u op te nemen om uw klacht inhoudelijk te bespreken en indien mogelijk een oplossing aan te bieden.

    Hopende u hiermee voor nu voldoende geïnformeerd te hebben.

    Met vriendelijke groet,
    Kavita Saini
    MediaMarkt Nederland
  2. Auteur
    Waardeloos Telfort
    Datum
    Geachte heer, mevrouw,

    De twee weken afgesproken termijn is reeds verstreken en zonder bericht of resultaat. Dus ook zonder een product waarvoor betaald is. Derhalve stel ik voor om een van deze dagen bij MediaMarkt langs te komen om het bedrag in ontvangst te nemen. Verder afwachten zien wij niet zitten en hebben daar geen vertrouwen in. Ik zal u met dit bericht de wettelijke kaders besparen. Tevens deel ik u mede dat wij over zullen gaan tot aanschaf van een ander laptop (uiteraard niet bij MediaMarkt).

    In afwachting van uw bericht.

  3. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw reactie.

    Wij hebben een terugkoppeling ontvangen van Bianca, eindverantwoordelijke voor de afdeling service binnen MediaMarkt Alphen aan den Rijn. Zoals u zelf aangeeft, is MediaMarkt in de eerste 6 maanden verantwoordelijk om aan te tonen dat de schade (barst in het scherm) door de fabrikant dan wel door de consument is veroorzaakt. MediaMarkt heeft in dit geval recht tot onderzoek. Het onderzoek waar u mee akkoord bent gegaan op 6-12-2017. Wanneer er uit onderzoek niet duidelijk de conclusie getrokken kan worden dat de laptop in gebruik is genomen, dan zal de laptop voor u omgeruild worden zoals u heeft afgesproken met de vestiging. Wij wachten de reactie van de technische dienst en de vestiging af.

    Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

    Met vriendelijke groet,
    K. Saini
    MediaMarkt Nederland

  4. Auteur
    Waardeloos Telfort
    Datum
    Beste heer, mevrouw,

    Een reactie mijnerzijds i.v.m. uw bericht van 21 december 2017. Op 6 december 2017 heb ik inderdaad ingestemd dat de laptop gecontroleerd mocht worden, echter heb ik daarbij uitdrukkelijk aangegeven niet langer dan twee weken te willen wachten. Conform de wet dient de verkoper zo snel mogelijk voor een vervangende product te zorgen danwel dat bedrag te retourneren. Mevrouw Bianca kon het op dat moment met overtuiging zeggen dat het binnen twee weken bekend zal worden en dat wij als consument niet lang hoeven te wachten. Het is inmiddels bijna vier weken geleden en tot op heden geen uitsluitsel gekregen.

    Nogmaals wil ik u verzoeken om het aankoopbedrag zo snel mogelijk aan ons te retourneren. Er is namelijk sprake van verontschuldig betaling artikel 203 boek 6 Wetboek Burgerlijke Wetboek er is eveneens sprake van een ondeugdelijke product conform de wet. Bij geen gehoor aan dit verzoek zij wij genoodzaakt om verdere procedure jegens MediaMark op te starten. In hoop dat het niet zover hoeft te kopen.

    In afwachting van uw reactie, verblijven wij,

    Met vriendelijke groet,
  5. Auteur
    Waardeloos Telfort
    Datum
    Geachte heer, mevrouw,

    Wij zijn nog altijd in afwachting van een reactie van MediaMarkt.
  6. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor uw reactie.

    MediaMarkt Alphen aan den Rijn wacht op dit moment op een reactie vanuit Medion. Zodra zij een terugkoppeling ontvangen, nemen zij direct contact met u op.

    Excuses voor het ongemak.

    Met vriendelijke groet,
    K. Saini
    MediaMarkt Nederland

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen