Klacht Media Markt: ondeugdelijke reparatie de garantieperiode waardoor klacht na de gar. per. terugkwam.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 92466
Gebruiker
Zocco
Datum
8 reacties

Details

Klacht

Op 26.01.2012 heb ik bij Media Markt Breda een GSM. Samsung S5830 gekocht. Deze ging in de garantieperiode defect en werd op 30.10.2013 gratis hersteld. In sept. 2014 ontstond exact hetzelfde euvel (ontvangende partijen konden net als voor de eerste reparatie weer niet verstaan), ditzelfde euvel was heel langzaam groter geworden. De reparatie was kennelijk ondeugdelijk uitgevoerd. Ik ben weer met de GSM naar Media M. Breda gegaan maar kreeg op 22.09.2014 te horen dat de garantieperiode en de economische levensduur nu verstreken waren en men dus niets meer wilde doen. Men gaf aan dat er nu andere oorzaken voor hetzelfde euvel waren en Media M. dus niet meer aansprakelijk gesteld kon worden. Inmiddels heb ik drie klachtenbrieven naar Media M gestuurd maar kreeg steeds dezelfde niet gemotiveerde afwijzingen van dezelfde klachtenbehandelaar (een soort slager die zijn eigen vlees keurt) M. v. Oosterhout van Media M. Breda. Aan mijn motivering is hij volledig voorbij gegaan.

Gewenste oplossing

Inmiddels heb ik elders een nieuwe GSM moeten kopen. Een schadevergoeding van minimaal 75 euro lijkt mij billijk. (kostprijs 192,43).
Geboden oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

8 reacties

  1. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer Zock,Bedankt voor het melden van uw klacht.Na het lezen van uw klacht heb ik de reparatie en de communicatie tussen u en Media Markt Breda doorgenomen.Zoals bij u bekend is er twee jaar garantie van toepassing bij uw Samsung telefoon.
    Indien de telefoon binnen de garantie gebreken vertoond bij normaal gebruik heeft u recht op kosteloos herstel. Daarnaast is Media Markt binnen de gemiddelde levensduur aansprakelijk dat de telefoon naar behoren functioneert. De garantie en de gemiddelde levensduur van uw telefoon zijn in deze hetzelfde. Zoals u aangeeft is het eerste gebrek aan uw telefoon binnen de garantie periode kosteloos hersteld. Elf maanden na het eerste gebrek ondervond u wederom problemen. Gezien het defect buiten de garantie en gemiddelde levensduur termijn plaats vond en de oorzaak is ontstaan in een ander onderdeel van uw telefoon is er een prijsopgave naar u verstuurd.Desondanks wij uw teleurstelling kunnen begrijpen is de informatie die u van Media Markt Breda heeft ontvangen is volledig en correct.Indien u vragen of opmerkingen heeft verneem ik graag van u.Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt Nederland
  2. Auteur
    Zocco
    Datum
    Geachte hr P.
    U gaat geheel voorbij aan het feit dat het door mij ondervonden euvel aan de tel. precies hetzelfde is als de eerste keer binnen de garantieperiode. Dit euvel is er na de eerste reparatie weer heel langzaam groter geworden.
    Een logische conclusie is dan dat de reparatie destijds niet goed is uitgevoerd. Onterecht dat M.m zich nu gaat verschuilen achter het feit dat de tel. nu afgeschreven zou zijn. De wettelijke levensduur is volgens de consumentenbond 3 jaar.
    D. Zock
  3. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer Zock, Bedankt voor uw reactie.In mijn vorige bericht heb ik u aangegeven dat dat oorzaak van uw klacht anders is van de laatste reparatie opdracht dan de eerste reparatie opdracht. Indien een reparatie niet naar behoren is uitgevoerd, zoals u in dit geval stelt, dan doen deze klachten zich eerder voor dan elf maanden. Daarnaast heeft het Samsung service center uiteraard onderzocht of de eerdere klacht te maken had met de eerdere opdracht. Ook hieruit was het resultaat negatief.De gemiddelde levensduur wordt vastgelegd door de fabrikant, in dit geval door Samsung. Voor dit product is een levensduur van twee jaar vast gesteld.Ik kan mij voorstellen dat dit niets aan uw teleurstelling afdoet. Ik hoop toch dat deze uitleg enige opheldering heeft geboden.Indien u vragen of opmerkingen heeft verneem ik graag van u.Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt Nederland
  4. Auteur
    Zocco
    Datum
    U gaat weer niet in op mijn argument dat het euvel exact hetzelfde is . Geleidelijk is dat groter geworden. Kort na de reparatie kon ik nog niet vaststellen of het tijdelijke storingen betrof of dat dezelfde kwaal weer langzaam terugkwam. Pas na. 10 maanden was de klacht weer even groot als voor de niet goed uitgevoerde reparatie. Heel zwak dat u het nu gooit op een andere oorzaak. Als klant heb je natuurlijk alleen maar te maken met de kwaal niet met de technische oorzaak.
  5. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Beste heer Zock,Ik kan mij voorstellen dat het een en ander verwarrend is voor u en niet logisch overkomt. Immers biedt u het product 2x maal ter reparatie aan met exact dezelfde klacht.
    Ondanks dat mijn collega’s u een uitleg hebben gegeven over deze kwestie wil ik graag proberen u inzicht te geven en zet daarom het traject uiteen. Op 26/01/2012 koopt u een Samsung smartphone.
    Op 10/10/2013 biedt u uw product ter reparatie aan met de klachtomschrijving :”Dat tijdens een telefoongesprek de persoon aan de andere kant van de lijn aangeeft dat het gesprek niet goed verstaanbaar is”.
    Reparatieomschrijving: Speakermodule en earjack vervangen. Op 17/09/2014 biedt u uw product voor de 2e keer ter reparatie aan met exact dezelfde klachtomschrijving als de eerste keer.
    U ontvangt een prijsopgave om het moederbord te vervangen. Conclusie:
    Het eerste herstel vindt plaats 20 maanden na aankoop en gezien het defect aan het product te wijten is, wordt deze onder garantie hersteld.
    De tweede reparatie is een jaar na het eerste herstel en 32 maanden na aankoop. Dit houdt in dat uw product niet binnen de garantievoorwaarden hersteld kan worden. U geeft aan dat de klacht al eerder aanwezig was dan een jaar na het eerste herstel, echter levert u deze een jaar na het eerste herstel in. Wij moeten er dan vanuit gaan dat het defect op dat moment aanwezig was.
    Dat herstel de eerste keer niet goed is uitgevoerd is niet aannemelijk gezien de oorzaken van het defect verschillen (1e keer speakermodule, 2e keer moederbord) en het defect al eerder naar voren was gekomen (direct of enkele dagen later).Ik begrijp dat mijn uitleg uw teleurstelling niet zal wegnemen, maar ik hoop wel dat ik u meer duidelijkheid heb kunnen geven. Met vriendelijke groet,
    Mw. I. Simons
    Klantenservice Media Markt Nederland
  6. Auteur
    Zocco
    Datum
    Als de repar. goed gedaan was mag het niet zo zijn dat precies hetzelfde euvel binn 1 jaar langz. terug komt ook al is de oorzaak vlg MM nu bizar genoeg het m.bord. Dat de garantie term. v. 2 jaar verstreken is doet niets af aan het feit dat de repar. niet goed uitgevoerd is. MM maakt kennelijk liever meer kosten dan de bescheiden claim van 75 euro dan dat een goede klant het voordeel vd twijfel krijgt. Mijn vlgde stappen :cons. b., radar en oorz. euvel verifiëren bij onafh. reparateur.
  7. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Beste heer Zock, Erg jammer dat u zich niet kan vinden in de uitleg die is gegeven door verschillende personen.Uiteraard bent u vrij om uw klacht bij andere instanties voor te leggen. Vanuit Media Markt hebben u alle nodige uitleg en informatie gegeven waarom de reparatie niet kosteloos wordt hersteld en hebben verder niets aan toe te voegen. Met deze reden sluiten wij deze klacht.Met vriendelijke groet,
    dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Media Markt Nederland
  8. Auteur
    Zocco
    Datum
    Inmiddels ben ik bij twee onafhankelijke reparateurs in de Ginnekenstraat Breda geweest (GSM reparateur en Vodafone Samsung reparateur. Beiden Beiden gaven aan dat er absoluut niets mis is met het moederbord. Zij gaven aan dat dit smoesje heel vaak door reparateurs gemeld wordt als men er niet uit komt. Dan daalt je vertrouwen in Mediamarkt tot het nulpunt.
    Het apparaat schoon geblazen: er zat waarschijnlijk stof in. Functioneert weer prima. Jammer van al dat werk en al die leugens.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen