Klacht Media Markt: Ondeugdelijke telefoon ontvangen waar binnen 3 weken zonder te laten vallen een barst in scherm zit

Nicole333

Op 18 augustus 2017 een motorola moto g5 16 gb voor €179,00 via de website van mediamarkt gekocht die op 19 augustus geleverd is aan huis. Op 3 september zit er zonder hem te hebben laten vallen opeens een barst in het scherm. Op 9 september de telefoon naar mediamarkt gebracht, hij wordt opgestuurd. Op 19 september komt een e-mail van mediamarkt met een prijsopgave van €97,66 waarop staat dat het display vervangen moet worden, elektrisch onderdeel mainboard, en de luidspreker vervangen. Na onderzoek blijkt valschade gevonden te zijn, hij is echter nooit gevallen. Afgezien van de barst in het scherm was er ook niks mis met de telefoon. De mogelijkheid bestaat om de telefoon ongerepareerd terug te krijgen, tegen een tarief van onderzoekskosten van op pagina 1 €0,00, maar op pagina 2 €36,30. Ik wil mijn telefoon gewoon hersteld terug ontvangen. Ik mag verwachten dat ik een deugdelijk product ontvang, en mag daarbij dus verwachten dat het product niet binnen 3 weken na levering stuk is. De klantenservice geeft aan niets voor mij te kunnen doen.

Een kostenloos gerepareerd product, nieuwe telefoon of mijn geld terug

Media Markt

Bedankt voor het melden van uw klacht.

Wij vinden het vervelend te vernemen dat er een barst in het scherm van uw Motorola zit. Graag vernemen wij middels een reactie op dit bericht in welke vestiging u uw toestel ter reparatie heeft aangeboden en wat het reparatienummer is.

In afwachting van uw reactie.

Nicole333
    Vestiging is Eindhoven centrum en als je met reparatienummer, prijsopgave opdrachtnummer bedoeld is dit N021-9528-0 / EH 23007064.

Bedankt voor uw reactie.

Wij hebben uw klacht doorgezet naar de MediaMarkt Eindhoven Centrum en hen verzocht contact met u op te nemen om uw klacht inhoudelijk te bespreken en indien mogelijk een oplossing aan te bieden.

Wij hopen u hiermee voor nu voldoende te hebben geïnformeerd.

Nicole333
    Wanneer gaan zij bellen? En krijg ik dan een bekwaam iemand aan de telefoon die bijvoorbeeld op de hoogte is van mijn rechten als consument? Want het is me ondertussen wel zeer duidelijk dat er aan de klantenservice geen medewerkers zijn die hier uberhaupt kennis van hebben.
    Nicole333
    En nu krijg ik geen reactie meer?

Bedankt voor uw reactie.

Wij vinden het vervelend te vernemen dat de klantenservice nog geen contact met u heeft opgenomen. Wij hebben zojuist telefonisch contact gehad met de vestiging en hen verzocht uw klacht zo spoedig mogelijk op te pakken.

Excuses voor het ongemak.

Geachte mevrouw,

Terugkomend op uw klacht.

Wij hebben zojuist van de klantenservice van MediaMarkt Eindhoven-centrum vernomen dat zij telefonisch contact met u hebben gehad. De klantenservice heeft ons aangegeven dat het reparatiecentrum helaas heeft geconstateerd dat de barst in uw scherm enkel door externe schade is ontstaan. Externe schade aan een toestel, dus ook een barst in het scherm, wordt helaas niet gedekt door de garantievoorwaarden, en daarom is er een prijsopgave verstuurd.

U heeft de optie om uw telefoon naar een ander reparatiecentrum op te sturen voor een second opinion. Mochten ze daar concluderen dat de barst niet is ontstaan door externe factoren, dan neemt MediaMarkt Eindhoven-Centrum de kosten van de reparatie op zich. Echter, als uit dit onderzoek blijkt dat ze de conclusie van het eerste reparatiecentrum bevestigen, kunnen er wel extra onderzoekskosten gerekend worden. Mocht u interesse hebben in een second opinion, dan kunt u dit bij de klantenservice van MediaMarkt Eindhoven-Centrum aangeven.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

MediaMarkt Nederland

Ook een klacht indienen over Media Markt?