Opgelost door Media Markt: Onduidelijke en trage annulerings procedure t.a.v. een uitverkochtte afhaal-bestelling

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 142669
Gebruiker
Lambertus
Datum
3 reacties

Details

De klacht

4-12 Order geplaatst en betaald met kenmerk "afhalen". Dezelfde dag een mail: "uw bestelling is vertraagd".
7-12 Ochtend. Gebeld om te informeren naar de status. Blijkt dat het artikel uitverkocht is. Ik geef aan dat ik z.s.m. over een vergelijkbaar product wil beschikken. Mijn betaling wil ik daarvoor gebruiken. Medewerkster zegt dat er nu geen mogelijkheid tot annuleren of omzetten is. Er is wel een procedure waar de klant, als een item uitverkocht blijkt, een alternatieve aanbieding krijgt. Ik heb haar gevraagd dat af te wachten en geen annuleringspogingen meer te doen voor deze order.
7-12 Later die dag. Mail ontvangen als reactie op het telefoongesprek dat de order is geannuleerd en dat de annulerings-procedure is gestart.
Ik mail een antwoord waarin ik mijn verwarring rond deze gang van zaken uit en verzoek alsnog een alternatief voorstel te doen
9-12 Bericht ontvangen dat de order al op 4 december is geannuleerd en dat terugboeking van mijn betaling 5 tot 7 dagen duurt.

De oplossing

Er is me veel tegenstrijdige informatie gegeven en ik zou het op prijs stellen dat Media Markt daar haar verantwoordelijkheid in erkent. Ik was in staat om mijn betaling binnen een minuut tot bij Media Markt te krijgen. Waarom wordt er dan zo onduidelijk en vertragend gedaan over de mogelijkheid tot annuleren of het tegoed voor een ander artikel gebruiken.
Ik ben door de jaren altijd zeer tevreden geweest over Media Markt en zou dat graag blijven. Ik wil nog altijd graag een tablet kopen en een korting of tegoedbon voor die komende aankoop zou heel welkom zijn ter compensatie van deze vertraging en ongenoegen..

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

3 reacties

  1. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer van Uunen,

    Hartelijk dank voor het melden van uw klacht. Ik heb getracht u telefonisch te bereiken, helaas zonder succes. Graag zou ik van u vernemen wanneer u telefonisch bereikbaar bent om uw klacht inhoudelijk te bespreken.

    In afwachting van uw reactie.

    Met vriendelijke groet,

    Floortje Meijer
    Media Markt Online
  2. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer van Uunen,

    U ontvangt dit bericht naar aanleiding van ons telefonisch contact. Wij hebben u een alternatief aangeboden. U kunt artikel 1353472 - LENOVO Yoga Tablet 2-1050 bestellen via onze website. Wij zullen u het prijsverschil met uw eerdere bestelling terugbetalen. Hiervoor willen wij u vragen het ordernummer van uw nieuwe bestelling aan ons door te geven. Verder zal het bedrag van uw eerdere bestelling naar verwachting dinsdag op uw rekening staan. Mocht u in de tussentijd nog verdere vragen of opmerkingen hebben horen wij graag van u.

    In afwachting van uw reactie.

    Met vriendelijke groet,

    Floortje Meijer
    Media Markt Online
  3. Auteur
    Lambertus
    Datum
    Dankuwel mw Meijer, mijn nieuwe bestelling vindt u onder: Bestelnummer 70900636. Ik vind dat MediaMarkt zich hiermee op een heel positieve manier laat zien. Chapeau!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Lambertus
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Media Markt?