Klacht Media Markt: Ongeprepareerd retour sturen audio set .Zeer slechte communicatie

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 151455
Gebruiker
volopvet
Datum
6 reacties

Details

De klacht

In Juni 2015 een Denon Celo piccolo n4 audio set online besteld.
Bij de eerste ingebruikname al de nodige verbindings problemen met het wifi netwerk.
In september de set voor de eerste maal opgestuurd met de vraag de set om te ruilen voor een nieuwe of geld terug gave dit kon dus niet, na er een paar keer achterna te bellen de set retour ontvangen er zou een nieuwe netwerkmodule geplaatst zijn.Bij het opnieuw opstarten gaf de display al gelijk een foutmelding en het systeem moest eerst weer gereset worden alvorens er muziek afgespeeld kon worden.
In Januari 2016 de set na aanhoudend wegvallen en storingen opnieuw terug gestuurd met de vraag de set te vervangen of het geld terug te storten.
De set deze week terug ontvangen van reparatie zonder enig begeleidend schrijven,de eerste melding na aansluiten SYSTEEMFOUT.
Na bellen met de service afdeling bleek dat ze het systeem getest hadden en geen fout hadden gevonden en dus zo maar weer terug gestuurd zonder te repareren.

De oplossing

Geld terug storten zodat ik bij een andere winkel een nieuwe DENON set kan kopen want bij de MediaMarkt koop ik nooit meer iets.

1000 karakters is veel te weinig om het complete verhaal te doen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

6 reacties

  1. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Vet,

    Hartelijk dank voor het melden van uw klacht. Graag zou ik van u de reparatienummers ontvangen. Zodra ik deze heb ontvangen kan ik uw klacht inhoudelijk in behandeling nemen.

    Ik hoor graag van u.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. F. Meijer
    Media Markt Online Nederland
  2. Auteur
    volopvet
    Datum
    Zoals aangegeven zat er geen begeleidend schrijven bij je collega aan de telefoon kon de hele history bekijken onder het nummer wat ik heb door gegeven. het nummer hier onder heb ik nog uit de laatste mailwisseling gekopieerd.
    70206485/Retourlabel/Post NL [Incident: 160108-002128]

    MM12702872 dit is van de eerste reparatie.
  3. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Vet,

    Bedankt voor uw reactie

    Graag zou ik u uitleg geven betreffende de garantie binnen Media Markt.

    Media Markt is de gehele economisch levensduur verantwoordelijk dat uw product bij normaal gebruik naar behoren functioneert.
    Indien u problemen ondervindt dient Media Markt deze binnen een redelijk termijn kosteloos te herstellen.
    Bij zowel de eerste melding als bij de twee melding van defect is uw audio set kosteloos hersteld.

    Media Markt realiseert zich dat het niet redelijk is om uw audio set eindeloos ter reparatie aan te bieden. Met deze reden heeft Media Markt een grens gesteld aan het aantal keren dat een product wordt aangeboden voor herstel. Zodra uw product bij normaal gebruik voor een derde keer een gebrek heeft en dit gebrek is vastgesteld door een door de fabrikant geautoriseerd service center wordt de koopt ontbonden.

    Op basis hiervan zult u de audio set dus nogmaals ter reparatie aan moeten bieden. Mocht er nogmaals een defect geconstateerd worden dat is ontstaan bij normaal gebruik dan zal de koop ontbonden worden.

    Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. F. Meijer
    Klantenservice Media Markt Nederland
  4. Auteur
    volopvet
    Datum
    Beste,
    Zowel bij de eerste en de tweede melding is de set helemaal niet hersteld en heb ik de set terug gekregen met de zelfde mankementen .
    Maar als ik het goed begrijp moet ik de set nu opnieuw voor reparatie aan bieden en word de koop ontbonden en krijg ik het aankoop bedrag terug gestort op mijn rekening.
    graag hiervan een bevestiging.
  5. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Vet,

    Bedankt voor uw reactie

    Ik kan u niet bevestigen dat u het geld retour gaat ontvangen. Dit is afhankelijk van de constatering die het service center maakt. U zult het artikel eerst nogmaals op moeten sturen en hieruit zal blijken of u het geld retour gaat ontvangen.

    Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. F. Meijer
    Klantenservice Media Markt Nederland
  6. Auteur
    volopvet
    Datum
    Klacht word afgedaan met een standaard brief die ik al vaker heb gelezen bij andere klachten. Ik heb niet echt het gevoel dat dat ik serieus word genomen.
    Maar goed we sturen de set nogmaals op en ga ergens anders een nieuwe kopen want deze wil ik niet meer terug .

Uiteindelijke oplossing

Auteur
volopvet
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen