Klacht Media Markt: Onjuiste leverings belofte op hun site, Helpdesk liegt en bedriegt

Klachtnummer
# 316083
Gebruiker
raymond000
Datum
3 reacties

Details

Klacht


Oude telefoon had de geest op gegeven en ik was dus dringend op zoek naar een nieuwe telefoon. Media Markt had een leuke actie voor een Samsung Galaxy S9 telefoon met 100 euro cashback.
Deze online besteld met de veronderstelling dat die de volgende dag al geleverd zou worden, zoals zij op hun site aangeven: voor 23:59 besteld, volgende dag geleverd.
Nou, niet dus!
Na twee dagen niks, zelfs geen emailtje dat bestelling verzonden was. Telefoontje gepleegt naar MM over de status van de bestelling. Antwoord: bestelling was gestagneerd bij het magazijn. Hij zou een mailtje naar het magazijn sturen en mij een bevestigings mail sturen (nooit ontvangen). Dus ik vraag hem of ik het toestel niet zelf kon afhalen in hun vestiging in Heerlen. Antwoord: nee meneer, toestel is daar niet op voorraad.
Totale leugen, want dit is geen exotisch toestel en is overal in hun winkels op voorraad. Liet me niet afschepen en zei, dat het ook goed was wanneer het toestel een andere kleur zou hebben.
Toen kwam de aap uit de mouw: Nou, dat is niet mogelijk. Online aankopen, kunnen niet worden afgehaald in de fysieke winkel (waarom hij dat niet meteen zei en hierover moest ligen is me een raadsel).
Toch maar nog eens de vraag over het zelf afhalen in hun stenen winkel via het online contact formulier gesteld. Kreeg ik als reactie terug dat annuleren niet mogelijk was, want de bestelling zou als overgedragen zijn aan de vervoerder en ik het pakketje maar niet moest accepteren, zodat deze terug gestuurd zou worden.
WTF. Heb nooit aangegeven om de bestelling te annuleren. Waar ze die wijsheid vandaan hebben, is me een raadsel.
Ik denk dat er op dit moment niks anders opzit dan af te wachten, wanneer mijn bestelling geleverd wordt, want bellen of mailen heeft totaal geen zin. Hun helpdesk kan denk ik geen nederlands lezen en telefonisch kom je ook geen meter verder.
Voor mij in ieder geval nooit meer Media Markt

Gewenste oplossing

Zo snel mogelijk mijn bestelling leveren

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

3 reacties

  1. Auteur
    raymond000
    Datum

    Telefoon ontvangen. Maar nu een nieuw probleem.
    Ivm de cashback actie moet ik een foto maken (uploaden) van de IMEI en de EAN code. Die zouden op een sticker op de verpakking zitten.
    Nou, men kan het al raden. GEEN sticker met IMEI of EAN code op de verpakking.
    Weer met de MM helpdesk contact gehad. Deze codes zouden ook op de pakbon staan. Maar er zat dus ook geen pakbon erbij. Dame van de helpdesk heeft me de pakbon alsnog via email gestuurd.
    Maar ik zie nergens een IMEI of EAN code op de pakbon
  2. Auteur
    raymond000
    Datum

    Nog maar eens met MM contact opgenomen. De EAN code zou onder de productnaam moeten staan. Daar staat inderdaad een code, maar die code wordt niet geaccepteerd op de site van Samsung. EAN code moet 13 cijfers zijn en die code op de pakbon is 15 cijfers.
    Alweer eens foute informatie van de helpdesk. Straks maar WEER eens contact opnemen met MM
  3. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte meneer,

    Bedankt voor het melden van uw klacht.

    Allereerst willen wij onze excuses aanbieden voor de vertraagde levering van uw bestelling.
    Wij hebben zojuist getracht telefonisch te bereiken, helaas zonder succes.

    Via de mail hebben wij u geïnformeerd over de wijze waarop u de cashback kunt claimen.

    Wij hopen u hiermee van dienst te zijn.

    Met vriendelijke groet,

    N. Meijer
    MediaMarkt Nederland

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen