Klacht Media Markt: Onjuiste levertijden op de site

# 197822

Beste Mediamarkt,

Ik heb ongeveer 2,5 week geleden een iPhone 7 PLUS 128 GB met abonnement besteld. De levertijd op de site was 5-7 dagen werkdagen. Nu heb ik eergisteren gebeld en werd mij verteld dat de levertijd nu gepland staat voor week 52. Daarmee kom ik uit op 8 weken levertijd. De telefoon was voor Sinterklaas bedoeld. Als ik dat had geweten had ik bij een andere leverancier besteld wie wel juiste levertijden vermeld.

Wat ik nog vervelender vind is dat als ik hem nu opnieuw wil bestellen dat er nog steeds 5-7 werkdagen staat. Dit terwijl mij net is verteld dat het week 52 werd. Dus er wordt onjuiste informatie verteld op de site terwijl met weet dat het niet klopt.

Mark Wijnen

Oplossing: Liefst dat ik deze week de telefoon alsnog ergens kan ophalen, maar in ieder geval vermelden van juiste levertijd op de site om consumenten niet met verkeerde verwachtingen op te zadelen.

Geachte heer,

Bedankt voor het melden van uw klacht.

Wij vinden het vervelend te vernemen dat de levertijd van uw toestel opeens zo ver is uitgesteld. Zoals telefonisch besproken hebben wij de vraag voorgelegd bij the Phone House, de partij welke de abonnementen voor ons in orde maakt. Zodra wij een terugkoppeling ontvangen informeren wij u hierover.

Bedankt voor uw geduld.

Geachte heer,

Terugkomend op uw klacht.

Helaas hebben wij nog geen reactie ontvangen van the Phone House. Wij hebben hen verzocht ons zo spoedig mogelijk te voorzien van een terugkoppeling. Zodra wij een terugkoppeling ontvangen informeren wij u hierover.

Bedankt voor uw geduld.

Geachte heer,

Terugkomend op uw klacht.

Wij hebben van the Phone House vernomen dat er contact opgenomen gaat worden. The Phone House gaat de klacht met u bespreken en u een passende oplossing aanbieden.

Wij vernemen graag van u zodra u contact heeft gehad met the Phone House.

Mark Wijnen
    Ik heb een reactie gekregen, maar eigenlijk is dat niet een behandeling van de klacht. Er wordt naar overmacht verwezen dat de leverancier later levert en daarmee wordt de zaak afgedaan. Excuses worden aangeboden, maar daar schiet ik weinig mee op. We zitten met een telefoon die het nauwelijks doet en net voor mediamarkt gekozen omdat daar de levertijd 5-7 dagen staat wat nu dus minimaal > 25 kost. Ik ga even op zoek of ik de telefoon elders wel sneller kan krijgen

Bedankt voor uw reactie.

Wij vinden het vervelend te vernemen dat u geen duidelijkheid heeft gekregen over de levertijd. Helaas zijn wij in deze afhankelijk van de leverancier en kunnen wij u momenteel niet verder helpen.

Excuses voor het ongemak.

Mark Wijnen
    Helaas voel ik me daardoor niet serieus genomen. Afschuiven op de leverancier is echt een van de slechtste reacties die je kunt voorstellen. Maar goed, ook dom van me om weer in de zelfde valkuil te trappen en bij Mediamarkt te kopen. In de toekomst wordt het gewoon weer Coolblue. Een van de weinigen die nog weet wat service is.

Ik beschouw het dus als mijn eigen fout.

Mark Wijnen
Geen, schuld wordt afgeschoven op leverancier.

Ook een klacht indienen over Media Markt?