Klacht Media Markt: Onrealistisch hoge kosten reparatie Sony KD-49X8305C televisie

Sony KD-49X8305C

Mijn Sony KD-49X8305C is stuk na een software update, hierdoor blijft de TV vasthangen in een reboot loop. Het herstellen van de software is niet mogelijk, het 'main board' dient vervangen te worden. De TV (nieuwprijs 795 Euro) is pas iets meer dan 3 jaar oud (aanschaf 10-10-2016 bij MediaMarkt Arena)

Via de fabrikant Sony heb ik contact gehad met hun service partner CE Repair. Zij hebben een prijsopgave gestuurd van (schrik niet) 548,18 Euro (incl. BTW). CE Repair geeft een korting van 135,18 Euro (incl. BTW) op basis van coulance van Sony. Totaalbedrag voor de reparatie komt daarmee op 413 Euro (incl. BTW).

Dit bedrag is mijn inziens niet redelijk. Gezien de aanschafwaarde van de TV is het niet realistisch om deze te repareren voor 413 Euro. MediaMarkt zou mijn inziens met een beter en realistisch voorstel moeten komen hoe dit probleem opgelost kan worden.

- De reparatie tegen (significant) lagere kosten aanbieden
- Een nieuwe TV aanbieden met soortgelijke specificaties aanbieden tegen een redelijke prijs
- transparantie in coulance berekeningen en restwaardeberekeningen

Ook een klacht indienen over Media Markt?