Klacht Media Markt: Onterecht valschade telefoon

HMHM

Zoals zo velen, helaas een klacht over Mediamarkt betreffend het repareren van een Samsung S5 mini.
Begin Januari een Samsung S5 mini gekocht bij Mediamarkt, helaas na 2 weken ontstonden klachten waardoor ik niet bereikbaar was via de Samung S5 mini. De telefoon voor reparatie aangeboden en is via Mediamarkt doorgestuurd naar Dynafix.
Na 4 weken kreeg ik mijn telefoon terug waarbij sommige onderdelen vervangen zijn, maar helaas waren de klachten niet verminderd. Hier heb ik wederom een melding van gedaan bij Mediamarkt.
Nu waren de klachten zo verergerd dat ik hem wederom ter reparatie aangeboden heb.
Nu geeft Dynafix aan dat de klachten zijn ontstaan door drukschade en daardoor niet onder de garantie valt. Rekening is 211 euro, en bestaat alleen uit het vervangen van display. Er zit een klein krasje( plus minus 0.5 cm, en bijna niet zichtbaar) in het scherm.
Mediamarkt heeft uit zichzelf bewijs opgevraagd waar de kosten vandaan komen en of het toestel na reparatie klachtvrij is. Volgens Dynafix is dit zo en geven ze aan dat de kosten komen doordat ze mijn telefoon niet open kunnen krijgen zonder dat display scheurt, en dit vervangen moet worden.
Echter kan ik aantonen dat tijdens de 1e reparatie verzoek er geen krasje op mijn scherm zit en de klachten aanwezig waren. Tevens hebben ze dus mijn telefoon niet open kunnen maken, waardoor ze niet hebben aan kunnen tonen dat de schade daadwerkelijk voortvloeien uit dat ene kleine krasje ( hier zijn fotos van)
Nu gaat Mediamarkt mee met Dynafix en zeggen dat dit niet onder garantie valt, terwijl ik duidelijk aan kan tonen dat de klachten niet voortvloeien uit dat krasje, en Dynafix dit niet kan aantonen.
Mijn klacht kan ik volgens Mediamarkt helaas niet rechtstreeks bij Mediamarkt kwijt, wat ik me niet kan voorstellen.

Zoals jullie weten is dit niet de eerste keer bij Dynafix dat er gesjoemeld en gerommeld wordt, zie radar en alle overige klachten die omhoog komen op google, met nagenoeg dezelfde klachten.
Daarom maak ik me serieus zorgen.

Een gewenste oplossing zou zijn om mijn aankoopbedrag terug te krijgen, een vervangend toestel aan te bieden of mijn telefoon kosteloos te repareren bij een ander maatschappij dan Dynafix.

Media Markt

Bedankt voor het melden van uw klacht.

Wij vinden het vervelend te vernemen dat uw toestel defect is geraakt. Om na te gaan wat er precies is gebeurd en wat er al is gecommuniceerd tussen Dynafix en de Media Markt vestiging vernemen wij graag van u bij welke vestiging u bent geweest. Daarnaast ontvangen wij indien bekend graag het reparatienummer van beide reparaties.

In afwachting van uw reactie.

Met vriendelijk groet,
    HMHM

Ik heb mijn telefoon ter reparatie aangeboden in Dordrecht. Ik dacht telefonisch contact hiermee te hebben gehad, maar dit bleek achteraf met callcenter te zijn geweest.
    Opdrachtnummer de 1e keer is: DO13594960
    Opdracht nummer nu: DO19507660
    Ik ben in het bezit van alle afgiftebewijzen inclusief fotos van mijn toestel.
    Ik hoor graag zsm van u,
    Alvast bedankt!
    Geachte heer,

Bedankt voor uw reactie.

Zoals telefonisch besproken hebben wij beide reparaties bekeken. Bij de eerste reparatie welke plaats heeft gevonden van 10-2-2016 tot 20-2-2016 is het toestel opgestuurd met het probleem dat het toestel direct de voicemail gaf indien er gebeld werd. Er kon het grootste gedeelte van de tijd niet opgenomen worden. Het door Samsung geautoriseerde service centrum heeft een aantal onderdelen vervangen om dit defect te herstellen.

U geeft aan dat na deze reparatie de problemen niet verholpen waren, ondanks dat er nog problemen aanwezig waren heeft u besloten het toestel niet nogmaals aan te bieden voor herstel. Tot recentelijk de problemen zodanig waren dat u het toestel niet meer kon gebruiken, het beeld van het toestel gaat niet meer aan. Met deze reden heeft u het toestel op 6-2-2017, bijna een jaar na de eerste reparatie, aangeboden voor herstel.

Het toestel is bij Dynafix, het door Samsung geautoriseerde service centrum onderzocht. Dynafix heeft hierbij een scheur in het scherm geconstateerd. Deze scheur in het scherm is ontstaan door onheil van buitenaf en valt dus niet binnen de garantie. Met deze reden is er een prijsopgave opgesteld. U geeft aan dat de scheur in het scherm en het niet werken van het beeld geen verband hebben met elkaar, echter geeft Dynafix het tegenovergestelde aan. Daarnaast zijn de andere problemen niet te verhelpen zonder het toestel te openen. Indien het toestel geopend wordt bestaat er een zeer grote kans dat de scheur in het display verergerd. Met deze reden dient er eerst een akkoord op de prijsopgave te komen, zodat de andere klachten onderzocht en verholpen kunnen worden.

U heeft aangegeven dat de scheur en het feit dat het beeld niet meer aan gaat niets met elkaar te maken heeft en u bent het er niet mee eens dat de andere problemen niet kosteloos verholpen kunnen worden indien er geen akkoord op de prijsopgave komt. Met deze reden hebben wij u een voorstel gedaan van een second opinion. Deze second opinion houdt in dat wij het toestel opsturen naar Repod, een onafhankelijk service centrum dat zeer uitgebreide onderzoeken doet. Aan dit onderzoek zijn echter wel kosten verbonden. Voor wie deze kosten zullen zijn is afhankelijk van de uitslag van het onderzoek. Indien onderzoek uitwijst dat het defect onder garantie herstel had moeten worden zullen alle kosten voor Media Markt zijn en wordt u product alsnog kosteloos herstel. Indien onderzoek uitwijst dat reparatie niet onder garantie plaats had moeten vinden zullen de kosten voor uw rekening zijn en ontvangt u het toestel zonder herstel retour.

Graag vernemen wij van u wat uw wens is in deze.

HMHM

Helaas blijven we het niet eens met elkaar en moet ik helaas constateren dat Media Markt nog steeds achter een krasje blijft verschuilen. Zoals u zelf ook aangeeft, kan Media Markt de klachten niet repareren. Kosten van het repareren en de gemaakte schade die voortvloeien uit die reparatie blijft de verantwoordelijkheid van Media Markt.
    Voor het opbouwen van mijn dossier vraag ik u om te bevestigen dat de Second Opinion die u aanbied alleen mogelijk is bij Repod. Als ik ergens anders, ook bij een onafhankelijk service center, mijn telefoon aanbied voor een second opinion, jullie niets met die uitkomsten gaan doen, en de kosten die daaruit voortvloeien niet terugbetalen, ook als de onafhankelijk service center mij gelijk geeft.
    Geachte heer,

Bedankt voor uw reactie.

Zoals wij u telefonisch ook aan hebben gegeven is Repod uiteraard niet het enige service centrum dat een second opinion uit kan voeren. Echter kunnen wij u bij Repod aangeven dan indien u in het gelijk gesteld wordt wij de volledige kosten van de second opinion op ons nemen en zullen handelen naar de uitslag van het onderzoek. Bij een ander service centrum kunnen wij dat niet vooraf aangeven omdat wij niet weten wat de kosten zullen zijn en hoe kundig het betreffende service centrum is. Wel kunt u uiteraard een bedrijf bij ons voorleggen waarna wij kunnen bekijken of een second opinion van dit bedrijf uitsluitsel zou kunnen geven of niet.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Media Markt Nederland

Is dit jouw klacht? Log dan in om te reageren