Klacht Media Markt: Op 6 mei 2009 een sd-video camera gekocht.

Anoniem

Ik had op 6 mei 2009 een SD-Video camera van Canon gekocht bij Media Markt, 6 juni 2012 kon ik de accu's niet meer opladen in de camera, had zelf het vermoeden dat de lader defect was.
Kwam 6 juni bij de service balie van media markt in Roermond, daar werd mij verteld gezien de aanschafprijs van 287 euro geen garantie meer wordt gegeven, de camera was net dan net een maand over de garantie ven 3 jaar.
Ze geven in een folder aan hoelang de garantie is, bij een bepaalde aanschafprijs, en zetten hierin dan wat de gemiddelde gebruiks-/levensduur is.
Bv tot 300 euro, 3jaar, 300 tot 500 4jaar enz.
Ik vind dit de grootste kolder, als men hier zo met de klanten omgaat dan is voor mij de service van media markt echt waardeloos, als men vind dat de aanschafwaarde de garantie bepaald.
Ze deelde me mee dat ik als ik hem wilde laten repareren eerst 70 euro onderzoeks kosten moest betalen.
Ik heb de camera maar weer mee naar huis genomen, en via internet bij een ander bedrijf een nieuwe voeding besteld, de camera werkt nu weer als voorheen.

Verwacht goede oplossing, heb al een nieuwe lader gekocht A €70.-

Media Markt
    Beste heer van der Poel,Bedankt voor het melden van uw klacht.Wanneer u een product koopt, heeft u vaak 1 jaar fabrieksgarantie op het hoofdproduct, accessoires hebben een kortere garantietermijn (6 maanden). Dit wil niet zeggen dat u na dit jaar geen rechten meer heeft. Volgens het Nederlandse consumentenkooprecht dient een product gedurende de levensduur in eerste instantie kosteloos hersteld te worden. Elk product heeft een verwachte levensduur, deze levensduur is afhankelijk van de prijs en kwaliteit.Wanneer uw product buiten de verwachte levensduur valt, kan deze vaak nog wel hersteld worden maar zullen hier kosten voor in rekening worden gebracht. Dit is wettelijk bepaald. Echter geldt dit alleen voor hoofdproducten en niet voor accessoires van het hoofdproduct. Op accessoires wordt altijd beperkte garantie verleend (6 maanden). Gezien uw lader de oorzaak was van het probleem, zou deze niet onder garantie hersteld kunnen worden. Daar de garantie reeds lange tijd is verlopen (aanschafdatum 6 mei 2009). Wij begrijpen dat dit alles weinig aan uw teleurstelling afdoet, maar willen u nogmaals aangeven dat wij volgens de Nederlandse wetgeving hebben gehandeld. Wij hopen u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.Met vriendelijke groet,
    Mw. C. Vervoort
    Afd. Service
    Media Markt
    Je kunt hier een nieuwe reactie schrijven...

Ook een klacht indienen over Media Markt?