Opgelost door Media Markt: Product pre orderen en gewoon niet op voorraad en dan 2 weken wachten op je geld

Status
sad Opgelost
Klachtnummer
# 284929
Gebruiker
Brian Post
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Met in gedachte de term PRE-Order heb ik op 8 December een bestelling gedaan bij Mediamarkt. Dit betreft het spel Resident Evil 7 Gold voor de Xbox one. Er stond op de site nadrukkelijk verkrijgbaar vanaf 12-12-2017. Op 12-12-2017 heb ik mijn bestelling gecontroleerd en stond nog steeds in behandeling terwijl er bij stond in Amersfoort op voorraad (dus in hun centrale magazijn is er gewoon voorraad geeweest). Kijk ik op 13 December op de site staat er 2 weken levertijd online. Heb direct op de 13de een mail gestuurd. Nog geen antwoord gehoord dus maar gebeld en krijg te horen niet op voorraad. Dit is natuurlijk geen zaken doen dus direct mijn bestelling afgezegd. Krijg ik vervolgens doodleuk te horen uw geld wordt einde van de maand terug gestort. Dus door een fout van Mediamarkt kan ik 2 weken op me geld wachten (was tevens een kerst cadeau ook nog eens). Ik heb natuurlijk direct ook een klacht ingediend bij Mediamarkt zelf. Dit is tevens ook niet de eerste keer want vorige keer ook een pre order ingeschoten voor Wolfenstein 2 en Super Mario Odyssey besteld online en precies hetzelfde, winkel had voorraad online was er vertraging.

De oplossing

Een geld teruggave van maximaal 3 werkdagen zoals normale winkels doen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor het melden van uw klacht.

    Wij vinden het vervelend te vernemen dat uw pre-order niet op tijd is geleverd. Hiervoor onze welgemeende excuses. Uit gegevens in onze administratie blijkt inmiddels dat uw bestelling op 14 december is geannuleerd. Binnen drie tot vijf werkdagen staat het geld op uw rekening. Terugbetaling gebeurt altijd op dezelfde wijze als waarop u heeft betaald. Na het lezen van uw klacht hebben wij deze intern voorgelegd met het verzoek de nodige aandacht aan deze kwestie te besteden en waar nodig verbetering te treffen. Wij waarderen het ten zeerste als een klant zijn ervaringen deelt. Wij willen u daarom ook bedanken voor het melden van uw klacht.

    Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

    Met vriendelijke groet,
    K. Saini
    MediaMarkt Nederland




Uiteindelijke oplossing

Auteur
Brian Post
Datum
Uiteindelijke oplossing
Terug betaling binnen 3-5dagen, echter vreemd dat een service medewerker aangeeft einde van de maand.
Status
opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen