Opgelost door Media Markt: Reparatiekosten van oplader duurder dan een nieuwe kopen

robin1999

De oplader van mijn macbook air was kapotgegaan. De kabel was afgebroken. Ik heb de oplader naar het servicepunt van de mediamarkt gebracht. Hier is hij ingenomen en werd mij verteld dat ik twee weken moest wachten op een antwoord van het reparatiecentrum. Dit vind ik eigenlijk al niet kunnen, want wat moet ik dan met mijn laptop, maar ik besloot hier niet over te klagen aangezien de medewerker die mij holp er waarschijnlijk niks aan kon doen.

Ik heb op 16 januari een mail gekregen met een prijsopgave, die ik niet kon openen. Dit heb ik direct teruggamailt. Vandaag, 23 januari, kreeg ik een herhaling omdat ik nog niet gereageerd zou hebben op de vorige mail.
Deze prijsopgave deed het wel. Gelukkig.
Ik schrok enorm van de prijsopgave die mij door de mediamarkt werd aangeboden. De reparatiekosten die zij mij opgaven waren 137 euro incl. BTW. Dit is schandalig. Voor 80 euro kun je een officiele oplader bij Apple zelf kopen, maar die optie wordt niet genoemd. Aangezien het wachten op de prijsopgave al onfantsoenlijk lang duurde, heb ik gewoon een nieuwe oplader via Bol.com gekocht voor 30 Euro.

Sowieso een excuus voor een poging om mij op te lichten en ik wil ook dat er gekeken wordt naar het beleid om mensen een reparatieopgave te sturen die meer kost dan een nieuwe versie van het product.

Media Markt
    Geachte heer,

Bedankt voor het melden van uw klacht.

Wij vinden het vervelend te vernemen dat uw prijsopgave hoger was dan de kosten van een nieuwe oplader. Zoals telefonisch besproken willen wij u hier graag excuses voor aanbieden. Wij gaan met Apple en onze eigen systemen bekijken of het mogelijk is dit voortaan te voorkomen. Daarnaast wordt dit ook met de vestiging besproken. Wij zijn wel blij dat u inmiddels een nieuwe oplader heeft aan kunnen schaffen.

Excuses voor het ongemak.

Mw. F. Meijer
    Media Markt Nederland
    robin1999
    Bedankt voor de snelle reactie.
    Excuses aanvaard en ik ben blij dat jullie er zo snel mee aan de slag gaan.

robin1999
Procedure voor reparaties met Apple bespreken en zorgen dat in de toekomst er een nieuw apparaat wordt aangeraden als dit goedkoper voor de koper is dan een reparatie.

Ook een klacht indienen over Media Markt?