Opgelost door Media Markt: Reparatietermijis volgens MM verlopen, ik krijg een nieuwe laptop, maar een gelijkende laptop is imiddels 200 euro duurder

Edward

Mediamarkt vond dat de reparatietermijn van onze laptop verstreken was. Daarom kregen wij te horen dat we een nieuwe laptop uit konden komen zoeken. Echter als wij een laptop met gelijke specificaties willen hebben, dan moeten we rond de 200 euro bij betalen. Wachten op reparatie van onze eigen laptop is niet mogelijk. Dan had ik eerder moeten reageren op de mail die MM stuurde. Echter punt 1 is die mail in de spam terecht gekomen. Logisch denk ik als je als je onderwerp van je mail is: Message... Punt 2 is het vakantietijd dus kan MM niet verwachten dat iedereen binnen een week regeert en punt 3 lijkt het me dat je een laptop niet 'weggooit' voordat een klant daar zelf iets over heeft kunnen beslissen. MM geeft ons ook de mogelijkheid om ons geld terug te krijgen. Alsof ik dan wel een laptop met gelijkende specificaties kan kopen...
Overigens was de klacht van de oude laptop dat het beeldscherm in bepaalde posities uit viel...Volgens Toshiba simpel te repareren.

Aangezien deze laptop niet meer verkrijgbaar is, MediaMarkt zonder overleg besloten heeft dat wij een nieuwe laptop zouden krijgen en onze oude laptop volgens hen daardoor ook niet meer terug te halen zou zijn, ben ik van mening dat MediaMarkt ons een laptop moet bieden van gelijke kwaliteit en specificaties zonder dat wij daarvoor bij moeten betalen. Volgens de verkoper van MM, die ik overigens verder niets over dit verhaal heb verteld, is de Asus F555LD-XX-0H de enige laptop die op dit moment bij hen verkocht wordt die hier aan zou voldoen. MM Ede wil deze laptop niet beschikbaar stellen zonder bijbetaling.

Edward
    Zojuist een reactie gekregen van MM Ede. Ze hebben mij 20 euro korting geboden op de nieuwe laptop. Een korting van 20 euro tegenover een veelvoud aan bijbetalen van mijn zijde. Omdat zij vonden dat de reparatietermijn verlopen was. Niet omdat de laptop niet gemaakt kon worden! Ik ben toch niet gek. Maar Media Markt zegt: Wij hebben ons aan het consumentenrecht gehouden en daarmee is de kous af. Klantvriendelijkheid en redelijkheid en billijkheid bestaan dus niet voor media Markt Ede.
    Edward
    Het probleem is opgelost. Meer informatie/ uitleg leidde tot over en weer begrip. We hebben beide een duit in het zakje gedaan waardoor ik een andere laptop kon kopen. Dank aan de heren Folmer en Mac Donald! En ook al was dit een wat mindere ervaring: Het is opgelost, er is geluisterd, dus volgende keer gewoon weer Media Markt.

Edward

Ook een klacht indienen over Media Markt?