Klacht Media Markt: Schandalige klantenservice, als je het nog “service” kunt noemen

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 304280
Gebruiker
Sander_
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Ik heb bij MediaMarkt Zwolle voor bijna €3.000 aan apparatuur aangeshaft, waaronder een home cinema set van Sony voor €440. In de winkel werd mij verteld dat deze draadloos zou zijn, dit bleek helaas niet zo te zijn. Ik ben verkeerd voorgelicht. Gelukkig ben ik MediaMarkt Club Member waardoor ik 28 dagen retourrecht heb. Deze 28 dagen zijn nog niet voorbij, dus daarom ging ik vandaag terug naar de winkel met het home cinema set. Het is niet gebruikt en alleen uit de doos gehaald en weer terug erin gestopt. Verder heb ik er niets mee gedaan. Ook had ik de bon nog netjes bewaard. Vervolgens kom ik aan bij de klantenservice van mediamarkt zwolle en daar word ik te woord gestaan door een enorm chagrijnige dame. Ze maakt de doos open en ze pakt het apparaat eruit, als je heel goed kijkt zie je een minimaal licht krasje op het apparaat (is echt bijna niet zichtbaar, alleen als je hem in het licht houdt en heel goed kijkt kan je het net zien). Ik heb het apparaat niet gebruikt dus dat moet er dan al op gezeten hebben toen ik hem kreeg, maar dat heb ik niet gezien omdat het krasje zo klein is dat het amper zichtbaar is. Vervolgens wordt om deze reden de retournering van het home cinema set geweigerd door de chagrijnige dame. Ik ben stomverbaasd. Dit kan niet waar zijn. Ik ben al onjuist voorgelicht in de winkel, vervolgens voldoe ik aan alle voorwaarden voor retournering (ongebruikt product in de doos en inclusief de bon en binnen de termijn) en alsnog wordt het geweigerd. Gezien de hele situatie ben ik echt met stomheid geslagen. Zelden zo een slechte klantenservice meegemaakt. Diep teleurgesteld in MediaMarkt. Op deze manier ga ik nooit meer iets kopen bij MediaMarkt.

De oplossing

Alsnog retourneren en mijn geld terugkrijgen, inclusief een excuses vanuit MediaMarkt voor deze belachelijke “service”.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

3 reacties

  1. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte meneer, mevrouw,

    Bedankt voor het melden van uw klacht.

    Wij vinden het vervelend om te lezen dat niet tevreden bent over de door u aangeschafte Home Cinema Set. Aangezien u deze bij MediaMarkt Zwolle heeft gekocht hebben wij uw klacht aan deze vestiging voorgelegd en verzocht contact met u op te nemen om uw klacht inhoudelijk te bespreken.

    Hopende u hiermee voor nu voldoende geïnformeerd te hebben.

    Met vriendelijke groet,

    N. Meijer
    MediaMarkt Nederland.
  2. Auteur
    Sander_
    Datum
    Ik heb slechts €350 van de €440 terug gekregen. Terwijl ik het product niet had gebruikt en netjes binnen de retourtermijn ben teruggegaan. Alsnog ben ik dus €90 afhandig gemaakt door MediaMarkt. Niet blij hiermee...
  3. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte meneer, mevrouw,

    Bedankt voor uw reactie.

    Naar aanleiding van uw bericht hebben wij contact opgenomen met onze vestiging in Zwolle en aanvullende informatie bij hen opgevraagd. Zodra wij hier een terugkoppeling op ontvangen zullen wij u hierover berichten.

    Hopende u hiermee voor nu voldoende geïnformeerd te hebben.

    Met vriendelijke groet,

    N. Meijer
    MediaMarkt Nederland



Uiteindelijke oplossing

Auteur
Sander_
Datum
Uiteindelijke oplossing
Klein deel van aankoopbedrag terug (te weinig).
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen