Klacht Media Markt: Scheerapparaat scheert niet goed

Piet

16-4-2016 een philips scheerapparaat gekocht op basis van diverse goede reviews op internet. Echter mijn huid of baardgroei zorgt ervoor dat het scheerapparaat toch echt bepaalde stukken op geen enkele mogelijke wijze wil scheren.
Mij wordt aangeboden het product ter reparatie aan te bieden. Retour mag niet voor geld immers het is een hygiene product. Uiteraard is het scheerapparaat niet kapot. Ik kan zelf wel bedenken dat het mijn huid of baardgroei is. Echter voor mij voldoet het scheerapparaat niet en ik wil mijn geld of desnoods een waardebon terug.

Ik ben behoorlijk kwaad dat mediamarkt zich achter deze regel verschuild, des te meer omdat ik het afgelopen jaar zo rond de € 2600,00 uitgegeven heb aan deze firma. En nu heb ik een klacht over een scheerapparaat van € 159,50 en dan word ik niet geholpen.
Van zo n duur scheerapparaat mag je toch verwachten dat het goed zijn werk doet???
Eventueel wil ik me wel eens komen scheren midden in de mediamarkt..

Geld terug of desnoods een waardebon.
Waarom zou je moeten accepteren dat een duur scheerapparaat niet goed scheert...

Geachte heer,

Bedankt voor het melden van uw klacht.

Wij vinden het jammer om te vernemen dat uw scheerapparaat niet naar behoren werkt.

Graag geef ik u uitleg over het retourneren van een product.

Er wordt wettelijk duidelijk gesteld; Koop = koop.
    Ondanks deze wet stelt Media Markt u in de gelegenheid om binnen 14 dagen na aankoop een product te retourneren. Hier zijn enkele voorwaarden aan gesteld, welke u terug kan vinden in onze algemene verkoopvoorwaarden via http://www.mediamarkt.nl.

Zodra een hygiëne product in gebruik wordt genomen kan deze niet opnieuw verkocht worden. Wellicht kunt u begrijpen dat Media Markt niet het risico neemt om producten met mogelijke gebruikerssporen te verkopen. Met deze reden zijn hygiëne producten uitgesloten van retour.

Indien het scheerapparaat niet naar behoren werkt kunnen wij deze opsturen naar een geautoriseerd service centrum om te beoordelen of er een defect is. Indien u hierop wilt ingaan willen wij u uitnodigen om het scheerapparaat in de Media Markt vestiging aan te bieden voor onderzoek.

Ik hoop dat deze uitleg u meer duidelijkheid heeft geboden.

Wij vernemen graag van u.

Piet
    Uiteraard heb ik de alg. vw. allang gelezen (lees mijn bericht mbt tot" hygieneartikel")
    Ik vrees het volgende:
    Mediamarkt wil dus nu niet onder de koop vandaan door mij een nieuw scheerapparaat in te laten leveren bij hun servicecenter, dan te ontdekken dat er met het apparaat niks aan de hand is en mij naar huis sturen met de boodschap dat een hygieneartikel niet geruild kan worden (lees ook de andere klacht op dit forum over scheerapparaat) Ik probeer het maar met servicedienst
    Ik vrees het volgende:

Bedankt voor uw reactie.

Indien u wenst dat wij mee kijken met uw reparatie verzoeken wij om het reparatie nummer aan ons door te geven.

Mocht u nog verdere vragen of opmerkingen hebben vernemen wij dat graag van u.

Piet
    Vandaag afgeleverd bij Mediamarkt ter "reparatie"
    Opdrachtnummer: AR14446093
    Vr gr, PH

Bedankt voor uw reactie.

Wij zullen meekijken met de opdracht en zodra er meer bekend is zullen wij u hier over informeren.

Geachte heer,

Terugkomend op uw klacht.

Inmiddels is het scheerapparaat retour gekomen van reparatie. De scheerunit van het apparaat is vervangen en wij gaan er vanuit dat het apparaat nu naar behoren werkt. U kunt het scheerapparaat afhalen bij de vestiging.

Wij vernemen graag van u.

Piet
    Gisteren 14 mei het scheerapparaat opgehaald nadat deze gerepareerd zou zijn, waarvoor dank. De scheerunit zou vervangen zijn. Echter heeft het helaas niet geholpen en nog steeds, na 27 minuten scheren!, (ruime 1 dagsbaard) slaat het apparaat stukken over. Hij krijgt ze gewoonweg niet te pakken. Ben zeer ontevreden en wil graag mijn geld terug. Het apparaat is te duur om zoveel haar te laten staan. Vooral onder mijn kin is het een ramp. Fotos zijn via mail gestuurd. Bedankt voor uw reactie

Bedankt voor uw reactie.

Zoals telefonisch besproken vinden wij het jammer te vernemen dat het herstel niet de juiste uitwerking heeft gehad. Momenteel hebben wij uw klacht voorgelegd bij Philips. Zodra wij een terugkoppeling ontvangen zullen wij u hier over informeren

Piet
    Vandaag 22 mei een reactie gekregen op de vraag of mediamarkt al iets wist van philips. Krijg ik een reactie dat ze de scheerunit bij voorbaat vervangen hebben!! Dat kan dus niet want ik heb het apparaat nog steeds thuis!!!! Waarom doen jullie zo moeilijk een lang over een apparaat wat bij mij niet werkt?? Ik wil mijn geld of desnoods een bon terug en stap weer over naar mijn oude Braun..
    Ben het zat dit duurt veel te lang...

Bedankt voor uw reactie.

Momenteel wachten wij nog op een terugkoppeling van Philips. Wij hebben de vraag nogmaals voorgelegd bij de desbetreffende persoon en hopen u deze week nog van een reactie te kunnen voorzien.

Terugkomend op uw vraag.

Er zal vandaag nog contact met u op worden genomen vanuit Philips. Wij hopen dat dit snel zal leiden tot een oplossing.

Klantenservice Media Markt Nederland

Ook een klacht indienen over Media Markt?