Klacht Media Markt: Scherm laptop stuk

Abdel

Laptop op 31 oktober 2015 gekocht, scherm is sinds een maand stuk. Laptop naar Mediamarkt gebracht voor reparatie, kreeg geen melding maar wel een kostenopgaaf. Ik heb met mediamarkt gebeld en kreeg te horen dat het om drukschade gaat en dat dat niet onder de garantie valt. Ik nadien foto''s gekregen waarop te zien wastafel dat het scherm precies in het boven in het midden, waar je de laptop dicht maakt wastafel gebarsten. Ik heb aangegeven dat ik van een laptop mag v er wachten dat ik het scherm open en dicht kan fornuis en dat je mag verwachten dat de laptop daar tegen moet kunnen! Na lang aandringen gaf de medewerkster aan dat er een secondopinieonderzoek uitgevoerd kan worden. Secondopinieonderzoek leverde geen oplossing, ik kreeg weer foto's van de breuk, die nu veel erger wastafel geworden en een kostenopgaaf voor een eventuele reparatie. Deze opgaaf wastafel voor precies dezelfde schade maar wastafel wel rond de 15 Euro goedkoper.

Kosteloze reparatie van het scherm.

Geachte heer,

Bedankt voor het melden van uw klacht.

Wij vinden het vervelend te vernemen dat uw laptop defect is. Om uw klacht in behandeling te kunnen nemen vernemen wij graag van u welke vestiging u de laptop heeft ingeleverd voor reparatie. Daarnaast ontvangen wij graag het referentienummer van uw reparatie.

In afwachting van uw reactie.

Beste Mevrouw Meijer,

Dank voor u snelle antwoord. Het product is bij Mediamarkt Hoorn ingeleverd ter reparatie. Het referentienummer van de laatste reactie die ik heb gekregen is: HN15645925. het referentienummer van de eerste aanlevering is;HN15365221.
    Ik verneem graag van u.
    Abdel el Amrani

Bedankt voor uw reactie.

Zoals telefonisch besproken is er bij het eerste onderzoek door het geautoriseerde service centrum schade van buitenaf geconstateerd. Er is drukschade geconstateerd waardoor het defect is ontstaan. Er is zodanig druk uitgevoerd op het lcd scherm dat dit niet meer naar behoren werkt. Echter omdat dit schade van buitenaf is valt dit niet onder de garantie en heeft u een prijsopgave ontvangen. Omdat u het hier niet mee eens was is een een second opinion aangeboden. Deze hebben de laptop onderzocht en hetzelfde geconstateerd. De eerder gemaakte prijsopgave is dus correct.

Media Markt Hoorn heeft in deze juist gehandeld.

Beste Mevrouw Meijer,

Telefonisch hebben wij hier inderdaad over gesproken, u vermeldt echter alleen u kant van het verhaal. Er is van mij uit niet gezegd dat er drukschade is. Het punt is dat een laptop van 600 euro er tegen moet kunnen, dat je hem dicht kunt doen. De second opinion die u heeft uitgevoerd is voor mij ondoorzichtig. Zo weet ik nog steeds niet waarop is beoordeeld. De foto die mij is opgestuurd laten alleen zien dat de schade nog groter is geworden dan de eerdere constatering.

Bedankt voor uw reactie.

Om de eerder gedane uitleg te ondersteunen hebben wij extra informatie/uitleg opgevraagd bij Asus Holland B.V. Zodra wij een reactie ontvangen zullen wij u daar over informeren.

Bedankt voor uw geduld.

Beste mevrouw Meijer,

U had beloofd om het rapport van de second opinion naar mij toe te sturen. Ik heb van u nog geen reactie mogen ontvangen! Wel krijg ik van mediamarkt Hoorn een dringend verzoek om op de prijsopgaaf waar ik het niet mee eens ben te reageren.
    Graag u spoedige actie hierop!
    Abdel el Amrani

Bedankt voor uw reactie.

Er was geen uitgebreid rapport van de second opinion beschikbaar, wel is deze inmiddels opgevraagd. Daarnaast heb ik zoals besproken navraag gedaan bij Asus Holland B.V. Deze hebben aangegeven dat er duidelijk fysieke schade te zien is, Asus geeft aan dat deze schade niet is ontstaan door het open dicht of dicht doen van de laptop. De schade heeft volgens hen een duidelijke externe oorzaak. Helaas valt dit daarom niet binnen de garantie en heeft u een prijsopgave ontvangen.

De eerder gemaakte prijsopgave blijft van kracht.

Beste mevrouw,
    Wat is het nu, os er wel een rapport of niet?
    Van u krijg ik een bericht dat u het heeft opgevraagd en van mediamarkt Hoorn krijg ik bijna tegelijkertijd een bericht dat er geen rapport is. Mediamarkt neemt mijn klacht niet serius en blijft dogmatisch beweren dat het drukschade is! Nog eenmaal verzoek ik u om de laptop kosteloos conform de door u afgegeven garantie te repareren, anders ben ik genoodzaakt om de koopovereenkomst op grond van artikel 7:22 BW te ontbinden.
    Vr gr

Bedankt voor uw reactie.

Helaas is er geen uitgebreid rapport opgesteld. Ondanks dat er geen uitgebreid rapport is opgesteld hebben beide service centra geconstateerd dat er sprake is van drukschade. Dit is ontstaan door overmatig uitoefenen van druk.

Indien u het hier niet mee eens bent en een uitgebreid rapport wenst hebben wij nog de mogelijkheid om uw laptop op te sturen naar een onafhankelijk service centrum. Dit onafhankelijke service centrum voert zeer uitgebreide onderzoeken uit met een uitgebreid rapport. Echter dient u wel rekening te houden met het feit dat hier kosten aan verbonden zijn. Indien het onafhankelijke service centrum constateert dat u gelijk heeft en het geen schade van buitenaf betreft, betaald Media Markt uiteraard deze kosten en wordt uw laptop kosteloos hersteld.

Indien u wenst dat wij uw laptop opsturen vernemen wij graag van u. Mocht u verdere vragen hebben vernemen wij uiteraard ook graag van u.

Media Markt Nederland

Ook een klacht indienen over Media Markt?