Klacht Media Markt: Slechte reparatie "service"

Klachtnummer
# 181618
Gebruiker
D.C.
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Op 9 juli 2016 bracht ik de iPhone 5S terug naar Media Markt van Amsterdam Arena die ik een paar weken daarvoor had aangeschaft. De telefoon werd namelijk snel erg warm tijdens het bellen. Aangekomen bij de Media Markt werd mij verteld dat reparatie 2 weken zou duren. Ook vroeg ik of er misschien een leentoestel beschikbaar was, maar die waren helaas niet meer beschikbaar. Ik belde na bijna 3 weken terug om de reparatie status op te vragen. Status was toen nog onbekend. Op 4 augustus belde ik opnieuw. Toen werd mij vertelde dat de telefoon pas 16 juli ter reparatie is opgestuurd en dat het nog 5 werkdagen kon duren. Gisteren belde ik opnieuw en wat bleek: sinds 4 augustus staat er een melding bij hen dat de klant het aankoopbedrag terug krijgt. Daar heb ikzelf nooit een melding van ontvangen. Diezelfde dag ben ik naar Media Markt gegaan om het geld terug te krijgen. Dat ging niet meteen, want ik kocht de telefoon online; het zou binnen 2 weken worden gestort. Afwachten maar weer...

De oplossing

Ik kan moeilijk van een service spreken als ik bijna 2 maanden nadat ik de telefoon inleverde pas mijn geld terug krijg. Ik snap ook niet waarom ik niet een nieuwe telefoon kreeg aangeboden en waarom het allemaal zo lang duurde. Zowel door de klantenservice als door de baliemedewerker werd ik weggestuurd met een antwoord als "zo staat het in het systeem, wij kunnen hier niets aan doen". In de tussentijd heb ik ontzettend veel hinder ondervonden van het gemis van de telefoon. Na deze behandeling wil ik graag de garantie dat ik mijn geld zo snel mogelijk terugkrijg, een duidelijke uitleg van wat de reden is dat alles zo lang duurde, waarom ik niet direct een melding kreeg op het moment dat werd besloten dat ik mijn geld terug zou krijgen en een compensatie voor de hinder die ik heb ondervonden van het niet hebben van een telefoon. Als ik van tevoren had geweten dat het langer dan 2 weken zou duren, had ik natuurlijk nooit mijn telefoon ingeleverd.

3 reacties

  1. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer/mevrouw,

    Bedankt voor het melden van uw klacht.

    Wij vinden het vervelend te vernemen dat uw telefoon defect is geraakt. Wij hebben getracht u telefonisch te bereiken, helaas zonder succes. Graag vernemen wij van u wanneer u telefonisch bereikbaar bent om de klacht inhoudelijk te bespreken en een passende oplossing aan te bieden.

    In afwachting van uw reactie.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. F. Meijer
    Media Markt Nederland
  2. Auteur
    D.C.
    Datum
    Geachte mevrouw Meijer,

    Bedankt voor uw reactie. Ik ben vanaf 14:00 telefonisch bereikbaar.

    Hopelijk kunnen we dit vandaag inderdaad bespreken en oplossen.

    Met vriendelijke groet,

    D. C.
  3. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte mevrouw,

    Bedankt voor uw reactie.

    Zoals telefonisch besproken vinden wij het vervelend dat uw toestel defect is geraakt en niet meer herstel kon worden. Het aankoopbedrag is met spoed terugbetaald en heeft u inmiddels ontvangen. Wij hebben contact gehad met Media Markt Amsterdam Arena en de bevestiging ontvangen dat u het toestel opnieuw aan kunt schaffen voor de actieprijs. Zoals besproken gaat u morgen langs bij Media Markt Amsterdam Arena.

    Wij hopen dat uw klacht hiermee naar tevredenheid is opgelost.

    Met vriendelijke groet,
    Mw. F. Meijer
    Media Markt Nederland