Klacht Media Markt: Slechte service, ondanks garantie.

Jodie

Op 16 februari heb ik mijn Samsung Galaxy S Advance gekocht met de -21% BTW actie bij de Mediamarkt in Bijlmer Arena. Na 3 weken waren er al problemen met mijn telefoon en heb ik gelukkig meteen een nieuwe gekregen. Mijn telefoon kreeg weer kuren en heb ik hem laten opsturen naar de maker. Er zat al een barst in m’n scherm en wist dat ik waarschijnlijk, als ze hem wilde maken wel voor de barst zou moeten betalen. Ik had problemen met het opladen en mijn oordopjes werkte niet meer. Ik hoefde mijn batterij niet mee te sturen wat ik ook al vreemd vond. Na bijna 3 weken wachten kreeg ik een mail dat mijn telefoon alleen gemaakt kon worden als ik €417.12 zou betalen. Ze zijn er van overtuigd dat er door die barst in mijn scherm ik mijn telefoon niet kan opladen en dat m’n oordopjes daardoor ook kapot zijn. Dezelfde week was mijn telefoon weer bij de Mediamarkt.. Ik vroeg haar of ik misschien iets terug kon krijgen, geld, cadeaubon of nieuwe oordopjes. Dit kon niet helaas.

Ik heb 2 jaar garantie op mijn telefoon, er is helemaal niks aan gedaan omdat ze me zelfs geen nieuwe oplader wilde geven of iets dergelijks. Ik wil mijn geld terug omdat ik het een zeer slechte service vind. Het gaat om een bedrag van €261,41.

Media Markt
    Geachte mevrouw van de Water,Bedankt voor het melden van uw klacht.Telefonisch heb ik de klacht met u doorgenomen.Zoals aangegeven is het voor de reparateur niet haalbaar om de onderdelen welke binnen garantie vallen te herstellen zonder het beeldscherm tegen kosten te vervangen. Uw telefoon wordt bij herstel gedemonteerd waardoor het gebarsten scherm niet meer in dezelfde staat gemonteerd kan worden.Wij kunnen uw teleurstelling begrijpen en hopen dat deze uitleg enige opheldering heeft kunnen bieden.Ervan uitgaande u voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,
    Beste heer Pakvis,
    Tijdens ons telefoon gesprek heeft u mij oordopjes aangeboden ter compensatie van mijn klacht. Ik heb ondervonden dat deze oordopjes een waarde heeft van ongeveer €20,- aangezien ik deze oordopjes niet nodig heb, vind ik een waardebon van een gelijknamig bedrag op zijn plaats.
    Media Markt
    Geachte mevrouw van de Water, Bedankt voor uw reactie.Het omruilen van de headset heb ik u aangeboden gezien deze naar uw zeggen niet goed functioneerde. Wij kunnen deze voor u omruilen indien deze defect zijn bevonden conform de garantie voorwaarden. Het compenseren met een waardebon is helaas niet mogelijk in deze.Ervan uitgaande u voldoende te hebben geïnformeerd.Met vriendelijke groet,
    Jodie
    Ik ga hier niet mee akkoord. Ik hoop dat u zelf met een betere oplossing kunt komen, want dit is natuurlijk ook geen goeie service. Hoop dat u iets kunt regelen met hoofdkantoor of de Media Markt Bijlmer Arena.
    Media Markt
    Geachte mevrouw van de Water, Wettelijk zijn wij verplicht uw product in de eerste instantie kosteloos te herstellen indien uw product bij normaal gebruik defect is gegaan. Uw product is afgewezen voor garantie omdat het product beschadigd is (scherm is gebarsten en één hoek is hevig beschadigd). Uw recht tot kosteloos herstel vervalt hierdoor. Om die reden kunnen wij niet aan uw wensen voldoen. Met vriendelijke groet,
    Klantenservice Media Markt Nederland

Ook een klacht indienen over Media Markt?