Opgelost door Media Markt: Slechte service omtrent reparatie

content Opgelost

Geachte Media Markt,

4 jaar geleden hebben wij in de filiaal te Amsterdam ArenA een all-in-one audiosysteem aangeschaft van Denon -- N-8BKE2. Een prima machine, goed geluid en voor €600,- een redelijke prijs-kwaliteit verhouding. De nieuwe machine kwam ter vervanging (als cadeau) van een installatie die ouder was dan 30 jaar, maar het nog prima deed voor de toegevoegde functionaliteit (aux, over wi-fi afspelen, etc.).

Echter heeft het niet zo lang mogen duren als de vorige installatie. Al na 4 jaar laat het apparaat het afweten: een kapotte (interne) voeding. De machine heeft altijd in de kast gestaan en is met respect gebruikt: absoluut geen reden dat de interne voeding slechts 4 jaar mee zou mogen gaan. Een voeding is een elektronisch simpel systeem en zou absoluut de hele levensduur van het apparaat mee moeten gaan. Dat een dergelijk kritiek onderdeel al zo snel stuk is getuigd van uitermate teleurstellende kwaliteit.

Het apparaat is daarna vrij snel naar de reparatie gebracht op aanraden van een (zeer vriendelijk en attent) gesprek met de klantenservice (via de telefoon). Gelukkig kan het apparaat gerepareerd worden, maar kost het wel €130,-. Maar geen zorgen, de Media Markt levert als coulance een vriendelijke tegemoetkoming: €18,-.

Dat het apparaat überhaupt al na minder dan 4 jaar kapot is is al uit den boze, maar de tegemoetkoming van de Media Markt in deze situatie is haast beledigend. Een apparaat van €600,- zou nooit in een dergelijke termijn stuk mogen gaan, zeker niet als het enige dat het doet is in de kast staan en geluid maken. Vandaar dat de reparatie ook nog in de economische levensduur valt. De kwaliteit van het apparaat alsmede de tegemoetkoming vanuit de Media Markt zijn bijzonder teleurstellend, zeker tegenover een vaste klant.

Daarbuiten komt nog dat ik zelf op onderzoek uit heb moeten gaan om erachter te komen wat er mis was -- dit stond namelijk niet in de prijsopgave. Er stond enkel: "Het kost €130,-, wilt u dit of niet?". De geboden oplossing alsmede de contactvoering zijn in dit geval dus bijzonder teleurstellend. Jammer, maar gelukkig gaan webwinkels beter met hun klanten om. De Media Markt beschermt niet tegen gebrekkige kwaliteit.

Ik hoop dat er alsnog een oplossing bereikt kan worden waarbij de Media Markt respectvol met haar klanten om zal gaan.

Gaarne hoor ik spoedig van u.

Johannes Blaser

Een nieuw apparaat of een gratis reparatie.

Media Markt
    Geachte heer,

Bedankt voor het melden van uw klacht.

Wij vinden het vervelend te vernemen dat uw all-in-one audiosysteem defect is geraakt. Naar aanleiding van uw klacht hebben wij contact opgenomen met MediaMarkt Amsterdam Arena. MediaMarkt Amsterdam Arena heeft contact met u opgenomen om de klacht te bespreken en u een passende oplossing aangeboden. Wij gaan er vanuit dat de klacht hiermee op een positieve manier kan worden gesloten.

Mw. F. Meijer
    MediaMarkt Nederland
    Geachte F. Meijer,

Uw collega heeft inderdaad contact met mij opgenomen en een hogere vergoeding geboden. De nieuwe vergoeding was redelijk en derhalve zijn wij tot een akkoord gekomen. Zo is het een prettige oplossing vanuit Media Markt.

Johannes Blaser

Verhoogde vergoeding.

Ook een klacht indienen over Media Markt?