Opgelost door Media Markt: Soundbar geretourneerd maar overeenkomst nog niet ontbonden.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 320756
Gebruiker
Achillias
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Soundbar gekocht bij de officiële webshop van de Mediamarkt. Het product in ontvangst genomen en gekeken of deze soundbar (de Samsung HW MS-650) aan mijn verwachtingen voldeed. Helaas was dit niet het geval dus dezelfde dag een ticket laten aanmaken om het te laten retourneren.

Ik heb hiervoor gebruik gemaakt van mijn recht om de koop (op afstand) te laten ontbinden en ruim voor deze termijn zou verstrijken, het product (zoals ik het heb ontvangen) netjes geretourneerd.

Vervolgens krijg ik tot mijn verbazing -enkele dagen later- het bericht vanuit de Mediamarkt binnen dat de sticker op de doos niet overeen zou komen met het serienummer van het product. Waardoor ik benadeeld wordt en volgens de Mediamarkt een factuur moet gaan betalen voor een product welke ik niet eens meer in bezit heb. En ook niet meer in bezit wil nemen ( het product is namelijk is inmiddels gaan rondzwerven door de verschillende afdelingen van het magazijn en in verschillende handen terecht gekomen, kans op beschadiging aanwezig).

Ik wil daarbij aangegeven dat ik als klant geen invloed heb op de logistieke processen. Ik kan dus niet ruiken of weten waar of wanneer een fout kan insluipen. Het betreft namelijk een sticker. Een sticker die door iedereen er vanaf getrokken of geplakt kan worden.

Ik wil niet benadeeld worden door een sticker. Ik heb als klant ter goede trouw gehandeld en alles netjes teruggestuurd zoals ik het binnen heb gekregen.

De oplossing

Oplossing: klant niet benadelen voor iets waar hij zelf geen invloed op heeft.

- Product netjes opgestuurd en netjes door de Mediamarkt in ontvangst genomen.
- Het product was in dezelfde staat aangekomen zoals ik het heb ontvangen.
- Ruim binnen de termijn van 14 dagen bedenktijd teruggestuurd.

Achterafbetaling bij Klarna terugtrekken, overeenkomst ontbinden en de klant hiervan niet de dupe laten worden voor iets waar hij zelf geen invloed op heeft.

Ik ga er vanuit dat er een oplossing komt, en dat de Mediamarkt ook in ziet dat de klant hiervan nooit de dupe mag zijn.

Anders zaak naar de geschillencommissie thuiswinkel of andere juridische stappen. Ik hoop dat het niet zo ver hoeft te komen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

2 reacties

  1. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte meneer, mevrouw,

    Bedankt voor het melden van uw klacht.

    Graag zouden wij de klacht inhoudelijk met u willen bespreken. Wij zullen daarom zo snel mogelijk contact met u opnemen.

    Hopende u hiermee voor nu voldoende geïnformeerd te hebben.

    Met vriendelijke groet,

    N. Meijer
    MediaMarkt Nederland
  2. Auteur
    Achillias
    Datum
    Inmiddels telefonisch contact gehad met meneer N. Meijer van Mediamarkt Nederland.

    Het probleem is opgelost. De overeenkomst wordt ontbonden en de afhandeling hiervan zal met Klarna worden geregeld. Bedankt alvast!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Achillias
Datum
Uiteindelijke oplossing
Overeenkomst wordt ontbonden. Graag zo snel mogelijk doen dit in verband Klarna
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Media Markt?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen