Opgelost door Media Markt: Startklaar computerservice is verre van startklaar

Marco G.

Op vakantie ging laptop kapot, dus naar Mediamarkt voor nieuwe. Omdat we in een hotel met slechte Wifi zaten raadde verkoper aan om Startklaar service (29 euro) te kopen. Dan zou de laptop direct klaar voor gebruik zijn, incl. updates. Nieuwe laptop afgegeven bij service afdeling. In hotel bleek dat er nog nooit een update was gedaan. Gebeld dat de computer niet startklaar is (900MB patches wachten op download). Alleen taal/tijd ingesteld en pixlscan. Mevrouw aan de telefoon bleef hameren dat upgrade naar 8.1 niet in de service zat, maar hier ging het niet over. Na lang praten (haar toon werd steeds agressiever) wilde ze 29 euro terugbetalen als ik meteen langskom. Ik zeg dat ik ziek ben en daarom in rolstoel zit. Even langs de winkel gaat niet en vraag of ze het wil overboeken. Dat vindt zij te veel werk. Ik vraag haar mij door te verbinden met haar manager, maar dan wordt haar toon écht agressief. Haar achternaam wil ze niet geven (privacy?), terwijl zij wel al mijn gegevens heeft.

Ik wil de 29 euro terug omdat ik de nieuwe computer niet tijdens de vakantie heb kunnen gebruiken, terwijl ik voor een startklare computer heb betaald. En niet om zelf nog 900 MB aan veiligheidsupdates en paches te downloaden via een trage hotel Wifi verbinding.

Ik wil ook een écht gemeend excuus voor de manier hoe ik ben behandeld in het telefoongesprek.

Media Markt
    Geachte heer Griffioen,Bedankt voor het melden van uw klacht. Om uw klacht in behandeling te kunnen nemen willen we graag weten bij welke vestiging (plaats) u de laptop heeft aangeschaft.Zodra u de aanvullende informatie heeft doorgegeven wordt uw klacht bij de betreffende vestiging voorgelegd en in behandeling genomen. Ik verneem graag van u. Met vriendelijke groet,Mw. F. Zandhuis
    Marco G.
    Hallo mevrouw Zandhuis,Ik heb de computer en het Startklaar pakket aangeschaft bij de Mediamarkt in Enschede op Klanderij 63. Dat had ik inderdaad niet geschreven, wel zo handig om te melden...Vriendelijke groet,
    Media Markt
    Geachte heer Griffioen, Hartelijk dank voor uw snelle reactie, Ik heb contact opgenomen met met de afdeling Service van Media Markt Enschede. Uw klacht wordt door Media Markt Enschede in behandeling genomen en wordt inhoudelijk door hen beantwoord. Wij vertrouwen erop dat uw klacht op de juiste manier wordt afgehandeld door Media Markt Enschede. Indien u nog vragen of opmerkingen heeft verneem ik dat graag. Met vriendelijke groet, Mw. F. Zandhuis
    Marco G.
    Hartelijk dank voor het doorspelen naar de juiste vestiging.Ik ben benieuwd naar het vervolg van dit verhaal.Vriendelijke groet,
    Marco G.
    Ik ben gebeld met excuses en het geld wordt overgemaakt naar mijn rekening. Erg snelle reactie en actie van Mediamarkt.Dank!
    Media Markt
    Geachte heer Griffioen, Goed om te horen dat de klacht snel en naar tevredenheid is afgehandeld door Media Markt Enschede. Naar aanleiding van dat bericht stel ik voor om de klacht om te sluiten. Indien u nog vragen of opmerkingen heeft verneem ik dat uiteraard graag. Met vriendelijke groet, Mw. F. Zandhuis
    Ik ben blij.

Ook een klacht indienen over Media Markt?