Opgelost door Media Markt: tas in winkel

kcm

Op 4 maart 2016 was ik in de Media Markt te Hoofddorp met een rugtas, zoals +/- nog 20 andere klanten die ook een rugtas bij zich hadden.

Mij werd gevraagd om mijn tas in een daarvoor bestemd kluisje te doen.
Hier wilde ik geen gehoor aan geven omdat alleen ik werd aangesproken en de andere 20 klanten met hun tassen niet.
Ik heb naar de reden gevraagd waarom mijn tas in een kluis moest.
Dit zou in de huisregels staan en voor de veiligheid zijn.
Ik heb 3 maal gevraagd voor wat voor veiligheid.
welke veiligheid? voor het personeel, voor mijzelf, diefstal of eventueel een andere reden.
Daar kon jammer genoeg geen antwoord op gegeven worden.
Dat vond ik erg apart, wel vertellen waarom iets is maar niet duidelijk kunnen uitleggen wat er dan mee bedoeld wordt.

Ik neem aan dat Media Markt beschikt over een camera en een beveiligingssysteem en dat Media Markt verzekerd is tegen eventueel diefstal als dat de reden mocht zijn waarom tassen in een kluisje moeten.

Graag personeel dat normaal antwoord kan geven en een uitleg waarom ze iets doen of vragen aan klanten.
Helaas kan ik op de site van Media Markt het huisreglement niet vinden.

Als ik die wel zou kunnen krijgen, kan ik die door lezen en dan weet ik het voor de volgende keer.

Media Markt

Bedankt voor het melden van uw klacht.

Media Markt streeft er naar uw winkelbezoek als prettig wordt ervaren. Wij vinden het daarom ook vervelend dat er niet naar wens gereageerd is op uw vraag en dat deze situatie heeft plaats gevonden.

Graag geef ik u uitleg waarom wij onze bezoekers verzoeken hun tassen in een kluis op te bergen. De ervaring is dat bij het toelaten van tassen er wel eens wordt vergeten af te rekenen. Om misverstanden hierover te voorkomen verzoeken wij bezoekers te tassen in een kluis op te bergen.

Het is niet haalbaar om elke klant aan te spreken op het feit dat deze zijn of haar tas niet opgeborgen heeft.

Wij hopen u hiermee enige opheldering te hebben geboden.

Mw. F. Meijer
    Klantenservice Media Markt Nederland
    kcm
    Bedankt voor het reageren en de uitleg

kcm

Ook een klacht indienen over Media Markt?