Klacht Media Markt: Tefal ZC500 werkt niet naar behoren

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 160404
Gebruiker
denmak
Datum
8 reacties

Details

De klacht

Wij hebben 02-01-2016 een Slowjuicer gekocht bij de mediamarkt, Wij hebben de verkoper advies gevraagd wat nou een goeie slowjuicer zou zijn. Wij hebben al eens eerder een slowjuicer gehad namelijk eentje van Princes maar die had het binnen een paar maanden begeven. De verkoper zei dat de Tefal ZC500 een prima apparaat was, beter dan de Princes slowjuicer die toevallig naast de Tefal stond in de winkel. Deze had meer watt en had wel 2 filters. Wij zijn thuis met goede moed aan de slag gegaan met de Tefal slowjuicer, al gauw bleek dat de machine elke keer vast loopt en dat er eigenlijk helemaal geen ananas in kan. Toen zijn we terug gegaan naar de winkel, Toen heeft de winkel de slowjuicer ter reparatie aangeboden. na reparatie bleek er niks mis te zijn met het apparaat. Toen hebben we het apparaat weer opgehaald en weer geprobeerd. Liep weer vast en hebben het apparaat weer aangeboden voor reparatie dit keer hebben we foto toegezonden waarop is te zien dat het apparaat vast loop.

De oplossing

Nu krijg ik weer een reactie dat het apparaat naar behoren functioneert. Ik vindt het uitermate spijtig dat er niet naar mijn klacht wordt gekeken. De reparateur zegt dat het apparaat goed functioneert. De machine draait en zal best voor veel fruit soorten geschikt zijn. Maar wij hebben hem gekocht om alle fruit soorten en ook ananas te kunnen verwerken in het apparaat, en dat geeft nu de problemen. Ik wil gewoon een Slowjuicer die het gewoon goed doet, en niet eentje die ik na een beetje fruit leeg moet scheppen en het fruit weg kan gooien om vervolgens weer door te gaan met het maken van een sapje. Het kan toch niet zo zijn dat er in het receptenboek staat een recept met ananassen terwijl de machine helemaal geen ananas aan kan. Wij willen de koop ontbinden zodat wij een goede slowjuicer kunnen kopen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Media Markt hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

8 reacties

  1. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer,

    Hartelijk dank voor het melden van uw klacht.

    Wij vinden het vervelend dat de slowjuicer niet naar wens werkt. Wij hebben uw klacht voorgelegd bij Media Markt Almere. Wij hebben Media Markt Almere gevraagd om extra uitleg op te vragen bij het geautoriseerde service centrum zodat wij u aan kunnen geven hoe het mogelijk is dat de slowjuicer verstopt raakt. Zodra er meer bekend is neemt Media Markt Almere contact met u op.

    Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

    Met vriendelijk groet,
    Mw. F. Meijer
    Klantenservice Media Markt Nederland
  2. Auteur
    denmak
    Datum
    Ik ben vandaag gebeld door de mediamarkt Almere, ze hebben met de reparateur gesproken en die vindt dat de slowjucer naar behoren werkt. En dat ik tijdens het gebruik het filter af en toe moet schoonmaken . En het fruit wat er in het filter zit maar weg moet gooien. Het komt er nu op neer dat ik geen ananas in de slowjucer kan doen zonder een halve ananas weg te gooien. Ik heb ook een filmpje gemaakt. Zodat ze het kunnen zien. Maar ze houden vast wat de reparateur zegt.
  3. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer,

    Hartelijk dank voor uw reactie.

    Media Markt Almere heeft herhaaldelijk contact met u gehad om aanvullende uitleg te geven. Zij hebben u aangegeven dat sommige fruit soorten meer pulp produceren en het dan niet te voorkomen is dat het filter tussentijds schoon gemaakt dient te worden.

    Het geautoriseerde service centrum heeft 2 maal geconstateerd dat het apparaat volgens specificaties werkt.

    U heeft aangegeven u zich niet te kunnen vinden in deze uitkomst en eventueel juridische stappen te willen nemen. Wij vernemen graag van u indien u aanvullende informatie wenst te ontvangen.

    Met vriendelijk groet,
    Mw. F. Meijer
    Klantenservice Media Markt Nederland
  4. Auteur
    denmak
    Datum
    Bedankt voor u snelle reactie, wat mij enorm stoort is dat ik een verkoper van de mediamarkt om advies heb gevraagd welke slowjucer er goed was. En dat hij mij vervolgens deze heeft geadviseerd. Als de verkoper verstand van zaken had gehad, had hij mij nooit deze moeten verkopen en een prinses moeten verkopen die de helft goedkoper was. Want die heb ik al eerder gehad en die is veel beter dan de Tefal. Daar had ik deze problemen niet mee.
  5. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer,

    Hartelijk dank voor uw reactie.

    Media Markt Almere heeft herhaaldelijk contact met u gehad om aanvullende uitleg te geven. Zij hebben u aangegeven dat sommige fruit soorten meer pulp produceren en het dan niet te voorkomen is dat het filter tussentijds schoon gemaakt dient te worden. Het apparaat is volgens de vestiging wel degelijk beter maar door gebruik van een ananas welke veel pulp produceert zal de filter vaker schoon gemaakt moeten worden.

    Wij kunnen helaas niet meer voor u betekenen betreffende de slow juicer, graag willen wij u daarom verzoeken deze klacht af te sluiten.

    Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

    Met vriendelijk groet,
    Mw. F. Meijer
    Klantenservice Media Markt Nederland
  6. Auteur
    denmak
    Datum
    Ik vindt dit geen oplossing, ik heb met mijn rechtsbijstand gebeld. En die gaan de zaak overnemen. Ik ga alle documentatie opsturen naar DAS. Jammer dat we het niet anders kunnen oplossen.

  7. Auteur
    Media Markt
    Datum
    Geachte heer,

    Hartelijk dank voor uw reactie.

    Zoals eerder aangegeven kunnen wij niet meer voor u betekenen, graag willen wij u daarom verzoeken deze klacht af te sluiten.

    Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

    Met vriendelijk groet,
    Mw. F. Meijer
    Klantenservice Media Markt Nederland
  8. Auteur
    denmak
    Datum
    Helaas komen we er niet uit.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
denmak
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Media Markt?